۵۲۰۰ هزارتن کالا امسال از گمرکات هرمزگان وارد کشور شد

ناظر گمرکات هرمزگان، میزان کالاهایی را که از گمرکات این استان وارد کشور شده است، افزون بر پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالا اعلام کرد و گفت: از این میزان، افزون بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن، کالاهای اساسی بوده است.

 

به گزارش سی نیوز و به نقل از ایرنا، ابوالفضل اکبرپور اظهارداشت: از ۱۸ آبان امسال و طبق ابلاغ مصوبه معاونت اقتصادی ریاست جمهوری تا ۱۶ آذر جاری در راستای جلوگیری از انباشت، دپو و رسوب شدن کالاهای اساسی نیز تاکنون افزون بر ۵۵۵ هزارتن کالا وارد گمرکات شده که ۳۳۰ هزارتن کالاهای اساسی بوده است.

 

وی ادامه داد: این مصوبه کمک کرد تا بسیاری از واردکنندگانی که مواد اولیه خط تولید و هم‌چنین کالاهای اساسی را وارد کشور می‌کنند بتوانند بدون کد رهگیری بانک تا بیش از ۹۰ درصد کالاهای خود را ترخیص کنند.

 

مدیرکل گمرک شهید رجایی با اشاره به تاثیرگذاری گمرکات هرمزگان در توسعه اقتصادی کشور بیان داشت: با وجود کرونا و تعطیلی‌های دو هفته‌ای اخیر کارکنان در بنادر و گمرکات حضور داشتند و به صورت شبانه‌روزی باعث شده بیش از ۳۳۰ هزارتن کالای اساسی ترخیص شود.

 

اکبرپور در خصوص جزییات کالاهای اساسی بیان داشت: از ابتدای امسال تا کنون ،۵۵۲ هزار تن گندم، ۴۱۸ هزارتن برنج ،۳۰۰ هزارتن قند و شکر، افزون بر ۲۳۷ هزارتن روغن، ۱۴۲ هزار تن ذرت ،۳۷ هزارتن دانه‌های روغنی، افزون بر ۸ هزار تن گوشت و همچنین ۴۹ هزارتن لاستیک ترخیص شده است.

 

گمرکات استان هرمزگان بیش از یک چهارم فعالیت‌های گمرکی کشور را بر دوش دارد که این مهم توسط پنج اداره کل و ۱۹ دفتر گمرکی در این استان جاری است.

 

گمرکات این استان نخستین و مهم‌ترین گمرکات کشور به لحاظ حجم مبادلات تجاری (صادرات و واردات) است و گمرک ایران نگاه ویژه‌ای به آن دارد.

 

درمیان گمرکات استان هرمزگان، اداره‌کل گمرک شهید رجایی بیش‌ترین سهم را از فعالیت‌های گمرکی داراست و به تبع آن در میان گمرکات کشور چنین مقامی را از آن خود کرده است.

 

به عبارتی افزون بر ۸۹ درصد فعالیت‌های گمرکی استان هرمزگان در گمرک شهید رجایی صورت گرفته و افزون بر ۴۷ درصد درآمد گمرکات کشور متعلق به این گمرک است.

 

گمرکات هرمزگان ۵۸ هزار میلیارد ریال درآمد کسب کرد

 

مدیرکل گمرک شهید رجایی در بخش دیگری با بیان اینکه ۵۰ درصدی از فرآیند و عملیات گمرکی در این استان انجام می‌شود، میزان درآمد گمرکات هرمزگان در ۸ ماهه امسال را افزون بر ۵۸ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

 

به گفته اکبرپور، نزدیک به ۵۰ درصد از درآمد گمرکات کشور نیز از گمرکات این استان تامین می‌شود.

 

ناظرگمرکات هرمزگان بیان داشت: تاکنون افزون بر ۱۶ می%

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.