استقرار یک فروند شناورRIB درجزیره هرمز

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از استقرار دائمی یک فروند شناور RIB به منظور انجام عملیاتهای تجسس و نجات دریایی در آبهای کم عمق جزیره هرمز خبرداد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی بنادر و دریانوردی هرمزگان، حمید رضا محمد حسینی  تختی با اشاره به ماهیت صخره ای بودن جزیره هرمز و اینکه اکثر حوادث در نقاط کم عمق این جزیره اتفاق می افتاد اظهارداشت: حضور و عکس العمل به موقع در مواجهه با حوادث، لزوم استقرار و بهره گیری از شناور  RIB که قابلیت مانور در نقاط کم عمق را دارست مورد توجه قرار داد.

 

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر بیان داشت: با هماهنگی های صورت گرفته با معاونت دریایی اداره کل بنادر و دریا نوردی هرمزگان روز گذشته ۱۶ آبانماه یک فروند شناور RIB در محل بندرگاه چند منظوره هرمز جهت انجام عملیات های جستجو و نجات دریایی مستقر شد .

 

محمد حسینی تختی با اشاره به اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی در جزیره هرمز پیرامون توسعه گردشگری و جذب تریست دریایی اظهار داشت: در سال اخیر زیر ساخت های  مطلوبی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به منظور جذب توریست دریایی و رونق معیشت مردم منطقه ایجاد شده که لایروبی بندر طی دو مرحله، تدوین طرح جامع این بندر، احداث ساختمان اداری، ایجاد دیوار ساحلی، احداث سایبان و نیز استقرار چندین رمپ و اسکله فلزی از جمله این اقدامات است .

 

وی افزود: تامین و استقرار شناور آتش خوار با آبخور کم جهت انجام عملیات های اطفاء حریق در دریا از دیگر موضوعاتی است که در دستور کارقرار گرفته و این مهم را تا حصول نتیجه با جدیت دنبال خواهیم کرد  .

شایان ذکر است؛ جزیره هرمز به دلیل برخورداری از سواحل صخره ای زیبا و وجود تنوع گسترده رنگی که زیبایی های بصری چشم نوازی را فراروی گردشگران قرار می دهد به جزیره رنگین کمانی خلیج فارس شهره است. همچنین این جزیره که در۹,۶ مایلی برابر (۱۸) کیلومتری بندرعباس واقع شده بدلیل مجاورت با تنگه هرمز از اهمیت استراتژیک و راهبردی ویژه ای برخوردار است .

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.