نقد و بررسی قوانین متناقض حوزه کسب و کار دریایی و بنادر کشور جهت ارائه راهکار اجرایی برای احیای بخش های آسیب دیده

احمد دنیامالی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و مدیر عامل سابق سازمان بنادر و دریانوردی کشور در جلسه  هیئت مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران  حضور پیدا کرد .

به گزارش “سی نیوز”، بیست و یکمین جلسه هیات مدیره انجمن با هدف بررسی و طرح مشکلات و معضلات حوزه کسب و کاری دریا  ، تصمیم گیری های کلان و همچنین انتقال مسائل مربوط به اعضای انجمن به مجلس شورای اسلامی برگزار  شد  .


در این اجلاس که با حضور ۵ عضو هیئت مدیره  و دبیر کل انجمن کشتیرانی، مسعود پل مه به میزبانی انجمن برگزار شد، مواردی از قبیل راهکارهای مقابله با تحریم ها ،توانمندی های انجمن کشتیرانی با رویکرد برنامه ریزی و سیاست گذاری ،نحوه مدیریت بدنه ی بخش خصوصی ، نحوه تعاملات کشتیرانی با سایر حوزه ها و همچنین بررسی موشکافانه قوانین متناقض حوزه کسب و کار بندر و دریا  مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت .

در ادامه این نشست اعضای هیئت مدیره به عنوان صاحبنظران و کارشناسان این بخش در راستای اصلاح قوانینٍ متناقض به مواردی همچون ماده ۳۸ تامین اجتماعی در پیمانکاری تلقی نمودن خدمات بندری اشاره کردند و به صورت حداکثری  از مجلس و نمایندگان خواستار اصلاح فوری این نواقص در قانون گذاری حوزه دریایی و بندری شدند .

همچنین روزبه مختاری ریاست هیئت مدیره انجمن  با طرح معضلات عمده حاصل از اقدامات سازمان مالیاتی کشور در حوزه های مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بردرآمد و نیز  مشکلات مربوط به  تعرفه های ریالی خدمات بندری و دریایی بنادر بازرگانی کشور و بررسی اشتباهات و آسیب های وارده از طریق  این قوانین به شرکت ها و بویژه بخش خصوصی نسبت به آینده اقتصادی مجموعه های فعال در این حوزه ابراز نگرانی کردند و با ارائه پیشنهادات تخصصی و کارشناسانه از دنیامالی خواستند تا بعنوان نماینده با تجربه در این حوزه نسبت به احقاق حق بخش های خسارت دیده اقدام و از بوجود آمدن مشکلات بیشتر توسط این قوانین جلوگیری کند  .  ضمنا  ایجاد تعاملات سازنده در آینده میان مجلس شورای اسلامی  و انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در دستور کار قرار گرفت .

در پایان دنیامالی پیشنهاد داد مباحث و موضوعات مطرح شده در این نشست طی هماهنگی های مربوطه با وزارت راه و شهرسازی و سایر کمیسیون های اقتصادی مجلس شورای اسلامی طرح و پیگیری شود . وی همچنین  اظهار داشت  مساعدت های لازم از سوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی جهت تسریع امور انجام خواهد شد .

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.