معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از بومی سازی بخش درایور آنتن سایت VTS بندرانزلی برای اولین بار در کشور و صرفه جویی ۱۵ میلیارد ریالی با اتکا به توان بومی خبرداد.
به گزارش سینیوز به نقل از پایگاه خبری سازمان بنادر و دریانوردی استان گیلان، مهدی نیکوکار با بیان اینکه سیستم VTS از مهمترین و پیشرفته ترین سیستم های حوزه کنترل ترافیک بنادر بوده، اظهار داشت: سیستم VTS از تجمیع سنسورهای مختلف از جمله Radar، RDF، AIS، CCTVو سنسورهای هواشناسی تحت نرم افزار یکپارچه تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه این سیستم کاملا ساخت دولت های غربی است، خاطرنشان کرد: سیستم VTS سه بندر شهید رجایی، امام «ره» و انزلی توسط کمپانی خارجی نصب و راه اندازی شده بود که سنسور رادار آن نیز همین شرایط را دارا بود.
معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه از بخشهای اصلی و مهم رادار VTS، بخش ADU (Antenna Driver Unit) میباشد که وظیفه انتقال و دریافت سیگنال فرکانس بالا به آنتن و بالعکس و همچنین چرخش آنتن با دور مناسب را برعهده دارد، اذعان داشت: در سالیان اخیر بخاطر تحریم های خصمانه بین المللی، تهیه و فروش اقلام و همچنین پشتیبانی و خدمات پس از فروش رادار با محدودیت جدی به همراه بوده و به همین خاطر مشکلات اساسی در مأموریت سیستم VTS و هزینه های گزاف به کشور و بنادر تحمیل کرده بود که با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی و توسط یک شرکت فناور و دانش بنیان برای اولین بار در کشور، این بخش مهم بطور کامل طراحی و ساخته و به صورت عملیاتی و موفقیت آمیز در بندر انزلی نصب و راه اندازی شد.
نیکوکار با بیان اینکه بخش ADU رادار بندر انزلی به لزوم تحمل وزن بالا و همچنین شرایط آب و هوایی شمال کشور از توان بالاتر و طراحی ویژه تر نسبت به سایت های جنوب کشور برخوردار بوده، تصریح کرد: صرفه جویی حاصل از تولید داخل هر دستگاه از این تجهیز برای کشور نزدیک به ۱۵ میلیارد ریال است و علاوه بر آن به قطع وابستگی و ایجاد خودکفایی در راستای اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی منجر شده است.
نظرات بسته شده است.