به دلیل آتش سوزی در بندر فلوریدا؛ هزاران دستگاه خودرو طعمه حریق شدند

 

وقوع حریق در کشتی هو ژیامن Höegh Xiamen باعث شد تا هزاران دستگاه خودرو در آتش از بین بروند و خسارت فراوانی نیز به این کشتی در بندر فلوریدا وارد شود.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، این آتش سوزی در روز 4 ژوئن آغاز شد و خیلی زود یک کشتی باری با هزاران دستگاه اتومبیل را درگیر کرد. آتش سوزی از طبقه هفتم کشتی شروع شد، اما به سرعت به طبقات دیگر نیز سرایت کرد.

حجم آتش سوزی به طوری بود که باعث ایجاد انفجارهای پیاپی شد و همین مسئله، مجروحیت 8 آتش نشان را در پی داشت. کنترل حریق اگرچه حدود یک هفته ادامه داشت، اما باعث شد تا بیشتر خودروهای داخل کشتی از شدت حرارت ذوب شوند.

اگرچه آتش نشان ها در هر دقیقه 25 هزار گالن اب را روی کشتی شعله ور می پاشیدند، اما این برای خاموش کردن دمای داخلی کشتی که به هزار درجه فارنهایت رسیده بود کافی به نظر نمی رسید. وجود قطعات پلاستیکی و سوخت داخل خودروها، میزان اشتعال آنها را بالاتر می برد و مهار آتش را مشکل تر می ساخت.

اگرچه در این عملیات کسی جان خود را از دست نداد، اما تقریبا تمام خودروهای داخل کشتی به دلیل حرارت فوق العاده بالا از بین رفته اند. با این حال، آتش نشانان برای جلوگیری از غرق شدن کشتی، دائما به آن آب می پاشیدند و از دستگاه های مدرن برای پیدا کردن کانون آتش بهره می بردند.

برای خاموش کردن این کشتی در حال سوختن، 150 آتش نشان در سه شیفت درگیر بودند. عملیات مهار آتش البته 8 مجروح به دنبال داشت که حال 4 نفر از آنها چندان مساعد نیست.

کشتی هو ژیامن در سال 2010 میلادی در چین ساخته شده و در حال حاضر متعلق به شرکت Hhegh Autoliners است که مقر آن در نروژ قرار دارد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.