گزارش آلفالاینر از نخستین هفته سال نو میلادی در صنعت کشتیرانی؛ تعداد کشتی های فعال کانتینری کاهش یافت

 

نخستین روزهای سال نو میلادی در صنعت حمل ونقل دریایی بدون تغییر خاصی در حال سپری شدن است. بیشتر آمارها نسبت به روزهای پایانی سال گذشته دست نخورده باقی مانده اند. تنها آمار تعداد کشتی های فعال کانتینری کاهش نامحسوسی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، جدول برترین شرکت های حمل ونقل کانتینری دریایی در ابتدای سال جاری میلادی نیز تغییری نداشته است. به نظر می رسد، به دلیل فاصله زیاد شرکت ها با یکدیگر حداقل تا نیمه های سال 2020 میلادی نیز تغییر خاصی در جایگاه شرکت های بزرگ کشتیرانی کانتینری جهان اتفاق نیافتد.

ای.پی.ام مرسک همچنان با اختصاص 17.8 درصد از کل حمل ونقل کانتینری جهان به صدرنشینی بی چون وچرای خود ادامه می دهد. در پی آن هم شرکت مدیترانه ای با اختلاف فاحش 12.9 درصد رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. کاسکو در حالی در رتبه سوم قرار دارد که سایه رقابت سی.ام.ای سی.جی.ام را به شکل محسوسی حس می کند. این دو غول بزرگ حمل ونقل دنیا به ترتیب 12.4 و 11.4 درصد حمل ونقل کانتینری را در اختیار دارند. اگرچه اختلاف این دو شرکت تنها یک درصد از سهم جابجایی هاست، اما برای پر کردن همان یک درصد راه زیادی باید طی شود.

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ماه های گذشته ثبات داشته و جایگاه چهاردهمی خود را حفظ کرده است. اما دو شرکت دیگر با در اختیار داشتن 6 دهم درصد مجموع حمل ونقل کانتینری دنیا، رقبای تازه شرکت ایرانی محسوب می شوند و می توانند جایگاه چهاردهمی را در ماه های پیش رو از آن خود کنند.

تعداد کشتی های فعال در روزهای نخست کاهش اندکی داشت. هم اکنون 6147 فروند کشتی فعال کانتنیری در خطوط فعالیت می کنند، این در حالی است که تعداد کشتی ها در هفته آخر سال گذشته میلادی 6154 فروند گزارش شده بود.

تعداد کانتینرهای جهان نیز به رشد خود ادامه می دهد و در حال حاضر بیش از 23 میلیون و 611 هزار تی.ای.یو کانتینر در اختیار شرکت های کانتینری است. جالب اینکه سهم برخی شرکت ها با یکدیگر برابر است، اما آنچه که جایگاه آنها را در جدول آلفالاینر تثبیت می کند، تعداد کانتینرهای بیشتری است که در  اختیار دارند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.