دیدار اعضای هیات مدیره و دبیرکل انجمن کشتیرانی با اعضای فراکسیون توسعه دریامحور مجلس

 

همزمان با هفته حمل ونقل، اعضای هیات مدیره و دبیرکل انجمن کشتیرانی با اعضای فراکسیون توسعه دریامحور مجلس دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، این دیدار همزمان با هفته حمل ونقل و به منظور هم افزایی و تعامل بیشتر میان انجمن کشتیرانی و نمایندگان عضو فراکسیون توسعه دریامحور مجلس برگزار شد.

مسعود پل مه، دبیرکل انجمن کشتیرانی در ابتدای این نشست ضمن معرفی اهداف و خدمات انجمن کشتیرانی به تاثیر مهم فعالان این حوزه در عرصه اقتصادی کشور پرداخت و گفت:«بیش از 90 درصد حمل ونقل بین المللی کشور به وسیله حمل دریایی اتفاق می افتد و این آمار، اهمیت این صنعت تاثیرگذار را نشان می دهد.»

دبیرکل انجمن کشتیرانی در ادامه به مسائل و مشکلات موجود در این صنعت، به ویژه برای فعالان بخش خصوصی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت:« فعالان بخش خصوصی در همه احوال، مددرسان اقتصاد کشور بوده اند و توانسته اند از موانع بزرگی مانند تحریم به سلامت عبور کنند. اما مسائلی همچون عدم اجرای صحیح قوانین در دو حوزه بیمه ای و مالیاتی باعث شده تا فعالان بخش خصوصی در این زمینه دچار مشکلات متعدد شوند که بعضا ادامه حیات آنها را مورد تهدید قرار داده است.»

پل مه افزود:«عدم وجود فضای رقابتی با حضور شرکت های دولتی و خصولتی باعث شده تا یک توازن نابرابر در صنعت حمل ونقل دریایی و بندری شکل بگیرد. وجود این نابرابری باعث می شود تا سرمایه گذاران بخش خصوصی با دیده تردید به حوزه حمل ونقل دریایی بنگرند و این بخش برایشان جذابیت های لازم را نداشته باشد.»

وی به ظرفیت های بسیار بالای فعالان بخش خصوصی، به ویژه اعضای انجمن کشتیرانی اشاره کرد و گفت:«ما توانسته ایم با توان داخلی و تجربه متخصصانی که تحت عنوان شرکت های خصوصی فعالیت می کنند ظرفیت های جدیدی را خلق کنیم. اما این ظرفیت ها به جای آنکه احصا و مورد تایید و تکریم قرار بگیرد وارد عرصه نابرابر رقابت هایی می شود که منافع آن به نفع اقتصاد کشور نیست.»

در ادامه این جلسه، اعضای هیات مدیره و چند نفر از اعضای انجمن به بیان مسائل و مشکلاتی که با آن روبرو هستند پرداختند. تامین سوخت کم سولفور، تفسیر به رای قوانین در بخش های مالیاتی و بیمه ا ی، فضای نابرابر رقابت بخش خصوصی با دولتی و خصولتی، موانع بانکی و گمرکی و عدم توجه به خواسته های فعالان بخش خصوصی از دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح شد.

محمدرضا نجفی،  نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون توسعه دریامحور مجلس شورای اسلامی که به همراه دیگر اعضای این فراکسیون، میزبان اعضای هیات مدیره و نمایندگان انجمن کشتیرانی بود، ضمن تایید اهمیت دریا در اقتصاد کشور تاکید کرد:« در این فراکسیون تلاش کرده ایم تا بخش های مختلف مرتبط با حوزه دریایی و بندری را احصا کنیم. بخش حمل ونقل دریایی قطعا یکی از مواردی است که از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به همین دلیل درخواست مان این بود که بتوانیم با نمایندگان این بخش تعاملات سازنده ای را ایجاد کنیم.»

نجفی افزود:« مسائلی همچون مقررات بیمه ای و مالیاتی باید به گونه ای مطرح شود که جلوی فعالیت سالم بخش خصوصی را نگیرد. بنابراین در جلسات آتی قصد داریم با حضور نمایندگان این دو ارگان و همین طور، نمایندگان انجمن کشتیرانی بتوانیم به راهکارهای سازنده جهت رفع مشکلات کنونی برسیم.»

گزارش تصویری:

 

 

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.