در نشست وزاری گردشگری کشور‌های حاشیه خزر مطرح شد: تشکیل دفتر همکاری‌های گردشگری کشور‌های حاشیه دریای خزر

 

مدیرکل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: ایران به‌عنوان محور اصلی و هماهنگ‌کننده امور مربوط به توسعه گردشگری دریای خزر معرفی شد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، لیلا اژدری با اشاره به نشست وزاری گردشگری کشور‌های حاشیه دریای خزر، افزود: ساماندهی تور‌های گردشگری دریایی بین کشور‌های حاشیه دریای خزر از جمله مهم‌ترین مباحث مطرح‌شده در این نشست بوده است.

وی همچنین تشکیل دفتر همکاری‌های گردشگری بین کشور‌های حاشیه دریای خزر را از دیگر مصوبات نشست رایزنی کشور‌های حاشیه دریای خزر عنوان کرد و اذعان داشت: مهم‌ترین دلیل اصلی این دفتر ایجاد تسهیلات برای صدور روادید جهت سفر گردشگران است.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بیان داشت: توافقات و رایزنی‌هایی در خصوص توسعه زیرساخت‌های مربوطه به گردشگری دریایی و ورزش‌های آبی نیز در این نشست مطرح‌شده است.

اژدری خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات قایقرانی بین کشور‌های حاشیه دریای خزر نیز از دیگر مصوبات نشست وزرای گردشگری کشور‌های حاشیه دریای خزر بود.

مدیرکل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تأکید کرد: توافقنامه‌ای بین کشور‌های حاشیۀ دریای خزر در خصوص حمل‌ونقل مسافری به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به تدوین طرح‌های مشترک درزمینه گردشگری توسط وزرای گردشگری کشور‌های حاشیه دریای خزر نیز اشاره کرد و اظهار داشت: بر این اساس شرایط مناسب جهت فعال‌سازی و همکاری بین شرکت‌های کشتیرانی و نیز دفاتر خدمات مسافرتی پنج کشور جهت توسعه روابط گردشگری فراهم خواهد شد.

اژدری اذعان داشت:  در پایان نشست ایران به‌عنوان محور اصلی و هماهنگ‌کننده امور مربوط به توسعه گردشگری دریای خزر معرفی شد.

نخستین اجلاس وزاری گردشگری کشور‌های حاشیه دریای خزر در تاریخ پنجم و ششم شهریورماه در قزاقستان برگزار شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.