مجری نمایشگاه بین المللی دریایی و فراساحل آسیا خبر داد: نمایشگاه دریایی آذرماه و همزمان با هفته حمل ونقل برگزار می شود/حضور کشورهای اسپانیا، هند، ترکیه، روسیه ، سنگال و آفریقای جنوبی

 

پنجمین نمایشگاه بین المللی دریایی و فراساحل آسیا که قرار بود سوم تا پنجم شهریورماه به مناسبت روز جهانی دریانوردی برگزار بشود به درخواست وزارت راه وشهرسازی در آذرماه امسال و همزمان با هفته حمل ونقل برگزار می شود.

غلامرضا رضاییان، مجری نمایشگاه بین المللی دریایی و فراساحل آسیا در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری سی نیوز با اعلام این خبر اظهار کرد:« این نمایشگاه قرار بود در هفته اول شهریورماه و همزمان با روز جهانی دریانوردی برگزار شود، اما به دلیل مصوبه شورای معاونین وزارت راه مبنی بر تجمیع نمایشگاه های این وزارتخانه در هفته حمل ونقل، تاریخ برگزاری این نمایشگاه تغییر کرد. بنابراین، نمایشگاه بین المللی دریایی و فراساحل آسیا در روزهای 24 تا 26 آذرماه و همزمان با چهارمین نمایشگاه حمل ونقل در مصلای تهران برگزار خواهد شد.»

رضاییان در ادامه افزود:«تاکنون کشورهای روسیه، ترکیه و اسپانیا برای حضور در این نمایشگاه دریایی اعلام آمادگی کرده اند. اما با تغییر تاریخ برگزاری نمایشگاه، هیات های فعال اقتصادی در حوزه دریایی از کشورهای هند، آفریقای جنوبی و سنگال نیز برای حضور در نمایشگاه آذرماه نیز ابراز تمایل کرده اند تا در این رویداد بزرگ دریایی کشورمان شرکت کنند.

مجری نمایشگاه بین المللی دریایی و فراساحل آسیا ضمن استقبال شرکت های فعال بخش خصوصی از این رویداد خاطرنشان کرد:«برنامه های متنوعی برای پررونق تر شدن این نمایشگاه بین المللی در نظر گرفته شده که برگزاری استارت آپ «دریایی شو» برای اولین بار با حجم بالا از جمله این برنامه هاست. در این رویداد علمی، ایده های برتر در حوزه های دریایی، بندری و فراساحل مطرح می شود و پس از داوری، به ایده های برتر در روز پایانی نمایشگاه جوایزی اهدا خواهد شد این برنامه با مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.»

رضاییان اظهار کرد:« ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل‌و‌نقل پیشرفته نیز اعلام آمادگی کرده تا برای حضور شرکت های دانش بنیان تسهیلات لازم را در نظر بگیرد. به همین دلیل، به نظر می رسد تا این شرکت ها با شرایط بهتری بتوانند در این رویداد بزرگ دریایی کشور حضور فعال داشته باشند. همچنین طبق توافقی که با خبرگزاری جهانی «تن تایمز»؛ بزرگ ترین خبرگزاری جهانی نمایشگاهی داشته ایم مقرر شد تا پوستر نمایشگاه دریایی را در سایت اصلی نمایشگاهش قرار بدهد و اخبار مرتبط با این رویداد را منعکس کند.»

مجری پنجمین نمایشگاه بین المللی دریایی و فراساحل آسیا در خصوص حامیان این رویداد نیز اظهار کرد:«این نمایشگاه با مجوز سازمان توسعه تجارت و با حمایت وزارت صمت و وزارت راه وشهرسازی به عنوان مراجع حاکمیتی کشور برگزار می شود. دو وزارتخانه حضور فعال در این نمایشگاه دارند، ضمن اینکه سازمان بنادر و دریانوردی، انجمن ها و اتحادیه ها نیز از برگزاری این نمایشگاه حمایت کرده اند.»

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.