پیشرفت ۹۲درصدی اسکله رورو ریلی بندر امیرآباد؛ شکل‌گیری کریدور بنادر امیرآباد – دوغارون – چابهار

 

مدیر منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: کریدور جدید با محور ترانزیتی امیرآباد – دوغارون – چابهار شکل می گیرد.

به گزارش پایگاه سی نیوز و به نقل از خبری وزارت راه و شهرسازی، سیاوش رضوانی در نشست خبری با اشاره به  شکل گیری کریدور جدید بنادر امیرآباد – دوغارون- چابهار، گفت: برای افزایش قدرت ترانزیتی ایران در منطقه ؛ کریدور جدید با محور ترانزیتی امیرآباد -دوغارون – چابهار شکل می گیرد و هم اکنون تفاهمنامه بین بنادر کشورهای ایران و افغانستان با حضور تاجران هندی  امضاء شده است و در آینده ای نزدیک اجرایی می شود.

وی افزود: هند و افغانستان برای تجارت با کشورهای شمالی حاشیه خزر و ترانزیت از بندر امیر آباد علاقه‌مند هستند.

رضوانی اظهار داشت: بندر امیرآباد فرصتی جهت تامین نیازمندی‌های اقتصادی کشور از طریق حمل و نقل دریایی است که تلاش داریم در این زمینه اقدامات صادرات و واردات را تقویت کنیم. یکی از فعالیت ها لجستیک چند وجهی در زمینه جابجایی کالا و افزایش امکانات بندری است.

رضوانی در زمینه میزان سرمایه‌گذاری در بندر امیرآباد گفت: ۲۳ مورد شرکت در بندر امیرآباد با ۶۹۰  میلیارد تومان بهره برداری شد و ۱۳ مورد نیز با سرمایه‌گذاری ۶۷۰ میلیارد تومان در حال ساخت است.

وی ادامه داد: سال گذشته سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا در بندر امیر آباد تخلیه و بارگیری شد که ظرفیت اسمی بندر هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن است.

مدیربنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: در گذشته آهن، چوب و ذرت وارد بندر می‌شد و کشتی‌ها خالی برمی گشتند اما اکنون کشتی‌ها دوسربار است.

وی گفت: اسکله رورو برای ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر دارای اهمیت زیادی است  که به شبکه ریلی سراسری متصل بوده و دارای یک اسکله روروی کامیونی است و اکنون اسکله رورو ریلی ۹۲ درصد پیشرفت دارد و۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری  اصلاحات اسکله صورت گرفت.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.