ترابری 5 میلیون نفر سفر در پایانه های دریایی؛ ۱۵,۵ میلیون تن کالا در بنادر بازرگانی هرمزگان جابجا شد

 

​ مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۱۵,۵ میلیون تن انواع کالا در بنادر بازرگانی تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، الله مراد عفیفی پور درباره عملکرد  دو ماهه سال جاری بنادر استان هرمزگان افزود: طی این مدت، ۲۵۹ هزار و ۳۰۷ TEU کانتینر در مجموعه بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد.

وی با اشاره به بهره مندی استان هرمزگان از پیشرفته ترین ناوگان مسافری دریایی کشور اذعان داشت: از آغاز امسال تا ابتدای خردادماه جاری، ترابری پنج میلیون و ۱۹۳ هزار و ۷۲۵ نفر سفر در پایانه های مسافری دریایی این استان به ثبت رسید.

عفیفی پور با اشاره به وجود ۷۱ بندر بزرگ و کوچک تحت نظارت اداره کل خاطرنشان کرد: طی این مدت، در مجموع ۱۵ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۷۶۱ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد.

به گفته وی، از مجموع عدد یاد شدع، ۹ میلیون و ۸۴۲ هزار و ۸۷۲ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۵ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۸۸۹ تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طی ماه های فروردین و اردیبهشت سال جاری، شش میلیون و ۵۷۷ هزار و ۸۱۲ تن انواع کالاهای غیرنفتی صادر شد که رشد ۳ درصدی به ثبت رسید.

وی اضافه کرد: همچنین، بالغ بر ۳۳۰ هزار و ۱۲۴ تن کالای غیرنفتی، ترانشیپ و ۴۱۴ هزار و ۹۱۱ تن نیز ترانزیت شد.

حمل و نقل ساحلی کالا، ۹درصد افزایش یافت

عفیفی پور از واردات ۸۵۶ هزار و ۷۵۷ تن و کاپوتاژ یک میلیون و ۵۹۲ هزار و ۹۳۵ تن از اینگونه کالاها سخن به میان آورد و افزود: در بخش کاپوتاژ(حمل و نقل ساحلی کالا)، رشد ۹درصدی به ثبت رسید.

صادرات ٢ میلیون تن انواع فرآورده نفتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش دیگری از اظهاراتش حجم صادرات فرآورده های نفتی طی دو ماه گذشته را دو میلیون و ۶۶ هزار و ۶۳ تن اعلام کرد و گفت: طی این مدت، سه میلیون و ۶۱۵ هزار و ۹۵۴ تن کابوتاژ و پنج هزار و ۸۶۵ تن از این محموله های تجاری نیز ترانزیت شد.

پهلوگیری ۲۳۰۰۰ فروند شناور در بنادر

عفیفی پور تعداد شناورهای ورودی به بنادر تجاری این استان طی دو ماه سال جاری را ۲۳ هزار و ۴۶ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ۸۳۳ فروند مربوط به کشتی های بالای هزار تن و ۲۲ هزار و ۲۱۳ فروند از شناورهای پهلو گرفته در این بنادر، زیر هزار تن وزن داشته است.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.