معاون امور دریایی سازمان بنادر در گفت وگو با سی نیوز خبر داد: ارائه تخفیفات تعرفه ای ویژه به کشتی های با پرچم ایران

 

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: به کشتی های ایرانی به ویژه لاینر ها تخفیفات ویژه در حوزه تعرفه ها ارائه می شود.

هادی حق شناس، معاون امور دریایی سازمان بنادر در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری سی نیوز با بیان اینکه حمایت از  کشتی های ایرانی به ویژه کشتی های با پرچم ایران مهم ترین برنامه سازمان بنادر به شمار می رود گفت: کشتی های با پرچم ایران از تخفیفات تعرفه ای برخودار هستند و برای ایران های این تخفیفات بسیار ویژه تر است.

وی ادامه داد: تعرفه سازمان بنادر برای کشتی های خارجی ارزی است و برای کشتی های داخلی ریالی است وسازمان بنادر برای حمایت از ناوگان ملی تعرفه های خود را کاهش داده و این موضوع در بنادر شمالی جنوبی متفاوت است.

حق شناس اظهار کرد: برای کشتی های لاینر و این تعرفه ها بسیار متفاوت تر و به طوری جداول تعرفه ای طراحی شده و تخفیفات خاص خودش را دارد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر با بیان اینکه هرچقدر تنش های سیاسی در کشور به ویژه در حوزه اقتصادی کمتر باشد تردد کشتی ها آسان تر است افزود: همزمان با افزایش تردد کشتی ها در آب های خارجب و داخلی میزان صادرات و واردات بسیار افزایش می یابد.

حق شناس به ویژگی های بسیار خاص چابهار اشاره کرد و افزود: چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور است و همواره با ایجاد کردیدورهای شمال جنوب کشور میزان ترانزیت کالا به ویژه از افغانستان به هند از طریق چابهار آسان تر می شود.

وی تصریح کرد: افزایش تردد کالا از آسیای میانه به آسیای جنوب شرقی از طریق بندر چابهار نقطه عطف آن به شمار می رود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر با بیان اینکه در بندر چابهار ۸.۵ میلیون تن ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا ایجاد شده است افزود: سازمان بنادر از فرصت برجام استفاده کرد و با وارد کردن تجهیزات نو و جدید میزان سرمایه گذاری خود را در این بندر افزایش داده است.

وی افزود: بندر چابهار آمادگی بالفعل دارد که بتواند از فرصت های سرمایه گذاری خود استفاده کند به طوری که هم اکنون بندر چابهار این قابلیت را دارد که کالا را از آسیای میانه به به افغانستان یا از طریق دریای عمان به خود هندوستان منتقل کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.