مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان خبر داد: آغاز عملیات اجرایی احدث جاده کمربندی بندرامام خمینی(ره) به آبادان

عملیات اجرایی دو پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال در بندرامام خمینی(ره) با حضور شریعتی؛ استاندار خوزستان و گلمرادی؛ نماینده مردم جنوب خوزستان در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، عادل دریس؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان درآیین آغاز عملیات اجرایی دو پروژه عمرانی در بندر امام خمینی(ره)، گفت: این پروژه ها شامل احداث جاده کمربندی بندرامام خمینی(ره) به آبادان و عملیات زیرسازی رمپ و لوپ های تقاطع غیرهمسطح راه آهن به منظور عمل به مسئولیت های اجتماعی است.

وی افزود: آغاز عملیات اجرایی دو پروژه عمرانی یاد شده با استفاده از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی و گامی مهم در تحقق  توسعه پیرامون بندر  و تعامل سازنده با شهروندان است.

وی درباره اهداف پروژه احداث جاده کمربندی بندرامام خمینی(ره)  به آبادان که با حدود ۹ کیلومتر طول و ایجاد ۱۴۶ فرصت شغلی است، خاطرنشان کرد: کاهش ترافیک درون شهری، حل معضل راه بندان و ترافیک سنگین در مبادی ورودی به شهر و اتصال مراکز اقتصادی با هدف توسعه پایدار از اهم اهداف است.

دریس، برخورداری از سه باند رفت و سه باند برگشت به عرض ۲۷ متر، بارفوژ وسط به طول ۶ متر  و ۳۵ متر پیاده  رو از هر دو طرف را از اهم ویژگی های  این پروژه  عنوان کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان همچنین هدف از اجرای پروژه عملیات زیرسازی رمپ و لوپ های تقاطع غیرهمسطح راه آهن را تأمین الزامات  مقررات راه آهن در خصوص تقاطع غیرهمسطح  روی دو خط راه آهن، تسهیل ترافیک از مبدأ بندر به مقاصد ذیربط و حذف گره ترافیکی  میدان پلیس راه  برشمرد.

وی  در تبیین ویژگی های این پروژه افزود: در جریان احداث این پروژه که با اعتباری معادل ۲۰۰ میلیارد ریال طی مدت ۱۵ ماه به بهره برداری  نهایی خواهد رسید، ۷۰ فرصت شغلی  ایجاد می شود.

دریس تصریح کرد: با بهره برداری  از پروژه های عمرانی جایگاه بندرامام خمینی(ره) در زنجیره  مبادلات  بازرگانی  و تأمین  کالا  برجسته تر شده و زمینه  برای تسهیل  مبادلات و افزایش ظرفیت های  بازرگانی  در منطقه  افزایش خواهد یافت.

پروژه های عمرانی بندرامام خمینی(ره) با حضور شریعتی؛  استاندار خوزستان و گلمرادی؛ نماینده مردم جنوب خوزستان در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.