با هدف توسعه حمل و نقل چند وجهی در بندر کانتینری شهید رجایی صورت گرفت؛ سنجش ظرفیت‌های بندر، راه‌آهن، گمرک و شرکت‌های غیردولتی در مانور ریل – بندر

 

مانور ریلی کانتینری با شعار «توسعه ارتباط ریل – بندر در راستای رونق تولید» به مدت دو روز در بندر کانتینری شهید رجایی هرمزگان آغاز شد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در مانور ریل – بندر  که روز گذشته در بندر شهید رجایی هرمزگان آغاز شد فرآیندهای عملیاتی اتصال ریل بندر درخصوص حمل کانتینری ریلی تدوین تا در کلیه فرآیندها، مشکلات و تاخیرهای زمانی احصا و اسناد پشتیبانی به طور همزمان رصد شود.

هدف از برگزاری این مانور، افزایش سهم حمل ریلی در بندر شهید رجایی، سنجش میزان آمادگی شرکت‌ها برای پاسخگویی تقاضای حمل ریلی، سنجش میزان آمادگی و ظرفیت شرکت راه‌آهن برای برنامه‌ریزی، تامین واگن خالی و لوکوموتیو، پیاده سازی آزمایشی مانیفست ریلی و بارنامه سراسری و سنجش میزان همکاری و هماهنگی بندر با سایر ارگان‌ها نظیر گمرک، قرنطینه و استاندارد و … در راستای تسهیل و تسریع حمل و نقل اعلام شده است.

بر اساس این گزارش مدیرکل امور لجستیکی و حمل و نقل چند وجهی سازمان بنادر درباره مانور ریل – بندر گفت: این مانور از نقطه انشعاب ریلی در بندرعباس آغاز شده و پس از عملیات تخلیه و بارگیری واگن‌ها، مانور در محوطه‌های بندر، توزیع و تجمیع واگن‌ها در محوطه مانوری بندر و در نهایت در همان نقطه انشعاب ریلی پایان می‌پذیرد و پس از تشکیل قطار در این نقطه، قطار به سمت آپرین حرکت خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای انجام مانور، یک برنامه عملیاتی درنظر گرفته شده که برنامه‌ریزی دسترسی به مسیرها در انجام مانور و همچنین رابط‌های عملکردی متشکل از نمایندگان بندر، راه‌آهن و بخش‌های غیر‌دولتی بندر و ریل مدنظر است.

به گفته سرایی ، سازمان بنادر قصد دارد با تمرکز بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بندر شهید رجایی و بالاخص دو شرکت ریلی- کانتینری فعال در این بندر و همچنین با حمایت و پشتیبانی راه‌آهن، گمرک و شرکت‌های کارگزار ریلی، مشوق‌ و انگیزه‌های لازم برای صاحبان کالا را جهت بهره گیری افزونتر از حمل ریلی دوچندان کند.

مدیرکل امور لجستیکی و حمل و نقل چند وجهی افزود: در این مانور و در قالب دستورالعمل مانور و چک لیست‌ها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بندر، راه‌آهن، گمرک و شرکت‌های بخش غیردولتی در راستای توسعه حمل ریلی سنجیده خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.