مدیرکل فناور اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر با بیان اینکه رویکرد این سازمان، رقابت پذیری و برخورداری از برنامه مشخص در توسعه زیرساختهای دولت الکترونیک است، گفت: الزامات دولت الکترونیک و همچنین تجربه بنادر موفق در جهان، دو الگو اصلی سازمان بنادر در ارائه خدمات پیشرفته الکترونیکی به ذی نفعان محسوب می شود.
به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد قائم تاجگردون؛ مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) سازمان بنادر و دریانوردی در اختتامیه نشست ارزیابی استقرار دولت الکترونیک در این سازمان، با اعلام اینکه نقشه راه هوشمند سازی بنادر تا سال ۱۴۰۰ به عنوان فاز اول هوشمندسازی به اتمام می رسد، ابراز امیدواری کرد در این راستا با تغییر نگرشها، برنامه ریزی منسجم و ایجاد طرح های کاربردی، به دستاوردهای تازه ای دست یابیم.
مدیرکل فاوای سازمان بنادر و دریانوردی از پنج هدف اختصاصی و دوازده برنامه طراحی شده برای پیشبرد ۱۱ پروژه مصوب در نقشه راه هوشمندسازی بنادر خبر داد و آن را راهکاری عملگرا در جهت رفع مشکلات اساسی در بنادر دانست و گفت: به نظر می رسد با اجرای این برنامه ها در قالب یک پکیج کامل، ظرف سه سال پیشرفت قابل ملاحظه ای را در بنادر کشور شاهد باشیم.
بر اساس این گزارش، تیم ارزیاب در اختتامیه نشست ارزیابی استقرار دولت الکترونیک در سازمان بنادر، «برجستگی کار تیمی»؛ «برخورداری از حمایت سازمانی و پشتیبانی مدیرعامل این سازمان از روند استقرار خدمات الکترونیکی» و «برخورداری از نقشه راه هوشمند سازی به عنوان سند مهم و مفید» را به عنوان بخشی از نقاط قوت سازمان بنادر در حوزه اجرای فرایند استقرار دولت الکترونیک برشمرد.
همچنین بنابر اعلام تیم ارزیاب، «تعدد سامانهها و چگونگی ارتباط آنها با یکدیگر»، «نیاز به شاخص گذاری دقیق در ارزیابی اهداف و برنامه ها»، «ضرورت به روزآوری و یکپارچه سازی فرایند ها و دستورالعمل ها» و «باز تعریف ارتباط نقشه راه هوشمند سازی با سایر اسناد بالادستی کشور و اسناد بین المللی»، از نقاط قابل بهبود در روند استقرار دولت الکترونیک سازمان بنادر عنوان شد.
مدیرکل فاوا سازمان بنادر نیز تاکید کرد: برای «نقاط قابل بهبود» برنامه داریم؛ چراکه سازمان بنادر خودش را با سایر بنادر دنیا مقایسه می کند.
نظرات بسته شده است.