پهلوگیری ۳۷۰۰ کشتی در بزرگ ترین بندر تجاری ایران؛ جابه‌جایی ۷۲ میلیون تن کالا در بندر شهید رجایی

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از جابجایی ۷۲ میلیون انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بزرگترین بندر بازرگانی ایران طی دوازده ماهه سال گذشته خبر داد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، الله مراد عفیفی پور؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن اشاره به عملکرد بندر شهید رجایی در سال ۹۷ اظهار داشت: طی یکسال گذشته، در مجموع ۷۲ میلیون و ۵۴ هزار و ۲۳۲ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: از مجموع عملیات انجام شده در این بندر، ۴۶ میلیون و ۸۴۳ هزار و ۱۵۲ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۲۵ میلیون و ۲۱۱ هزار و ۸۰ تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

حجم حمل و نقل ساحلی کالاهای غیرنفتی سه برابر شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم کل کالای غیرنفتی ترانزیت شده از بندرشهید رجایی را سه میلیون و ۸۷۴ هزار و ۲۶۵ تن اعلام کرد و گفت: طی دوازده ماهه سال گذشته، ۱۶۸ هزار و ۵۷۷ تن از اینگونه کالاها در قالب رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) جابجا شد که در همسنجی با مدت مشابه سال ۹۶، رشد ۱۰۰درصدی به ثبت رسید.

صادرات ۳۴ میلیون تن كالای غیرنفتی در سال ۹۷

عفیفی پور همچنین در ادامه میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران را ۳۴ میلیون و ۱۷۱ هزار و ۴۱ تن عنوان کرد و افزود: در همین مدت، همچنین بیش از پنج میلیون و ۱۹۳ هزار تن کالای غیر نفتی از طریق این بندر وارد کشور شد که در همسنجی با مدت مشابه سال پیش از آن، کاهش ۴۵,۸ درصدی را نشان می دهد.

حجم ترانشیپ از رقم ۲,۵ میلیون تن گذشت

وی افزود: همچنین، دو میلیون و ۵۲۷ هزار و ۶۱۶ تن کالای غیرنفتی نیز از بندر شهید رجایی توسط خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر منطقه خلیج فارس و دریای عمان ترانشیپ شد.

صادرات نفتی از رقم هفت میلیون تن فراتر رفت

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در ادامه گفت: طی یکسال گذشته، هفت میلیون و ۴۶۲ هزار و ۳۸۱ تن فرآورده نفتی از طریق این بندر به خارج از کشور صادر شد.

به گفته عفیفی پور، ۹۳۳ هزار و ۶۶۰ تن از اینگونه فرآورده ها وارد این بندر شد و ترانزیت ۴۵ هزار و ۶۷۲ تن از این گونه کالاها نیز طی یکسال گذشته به انجام رسید.

پهلوگیری ۳۷۰۰ کشتی در بزرگترین بندر تجاری ایران

وی با اعلام این مطلب که بزرگترین بندر تجاری ایران طی سال گذشته میزبان سه هزار و ۷۰۶ فروند شناور با تناژهای مختلف بوده است، گفت: بیش از سه و ۱۰۰ فروند از تعداد کل شناورهای ورودی به دروازه طلایی اقتصاد ایران، بالای هزار تن وزن داشته اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.