در دیدار مدیرعامل سازمان بنادر با معاون وزیر کشتیرانی هند مطرح شد: ورود ۶ دستگاه تخلیه کننده نیوماتیک به بندر چابهار

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در دیدار با معاون وزیر کشتیرانی هندوستان از « روند پیشرفت فعالیت های بندری » و « سرمایه گذاری های بخش خصوصی در زمینه زیرساخت ها، احداث انبار و ترمینال مواد معدنی » طی ماه های اخیر در بندر چابهار خبر داد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در آستانه همایش بین المللی توسعه بندر چابهار و در دیدار با کوپال کریشنال ؛ معاون وزیر کشتیرانی هند، گفت: نرخ رشد ترافیکی بندر چابهار به ۵۱ درصد رسیده است که در مقایسه با سال گذشته، بیشترین رشد عملکرد بندری در بین بنادر ایرانی محسوب می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به « تجهیزات جدید وارد شده به بندر چابهار شامل ۶ دستگاه تخلیه کننده نیوماتیک هر کدام به ارزش ۲ میلیون یورو »، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بندر چابهار نیز همانند سایر بنادر بزرگ تجاری کشور قابلیت پذیرش بار فله را دارد .

به گفته راستاد، در حال حاضر برخورداری از تجهیرات متناسب نظیر گنتری کرین برای تخلیه و بارگیری و پذیرش کشتی های لاینرهای بزرگ از مهم ترین اولویت های توسعه ای بندر چابهار به شمار می آید.

مدیرعامل سازمان بنادر اظهار داشت: با توجه به محدودیت های موجود فعلی در زمینه انبار کالا در بندر چابهار، قراردادهایی با بخش خصوصی در این خصوص برای احداث انبارهای با ظرفیت بالاتر در محوطه بندری صورت گرفته است.

راستاد در ادامه تاکید کرد : سازمان بنادر ودریانوردی از هرگونه سرمایه گذاری خارجی در راستای توسعه بندر چابهار استقبال می کند.

در این دیدار کوپال کریشنال ؛ معاون وزیر کشتیرانی هند، نیز با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته و همکاری ثمربخش سازمان بنادر و دریانوردی ایران در راستای پیشبرد اهداف توسعه بندر چابهار و استفاده حداکثری از ظرفیت های این بندر، از  افزایش قابل توجه ترافیک بندر چابهار خبر داد.

معاون وزارت کشتیرانی هند همچنین از « تمرکز سرمایه گذاری بر روی موارد توسعه زیرساخت ها نظیر توسعه خط ریلی بندر چابهار» در این نشست خبر داد.

محمد علی حسن زاده ؛ معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تاکید بر اهمیت تجهیز هر چه سریع تر بندر چابهار برای افزایش فعالیت های این بندر، از همایش روز چابهار در ۷ اسفند به عنوان یک فرصت بسیار مناسب برای جذب فعالین و سرمایه گزاران داخلی و خارجی برای سرمایه گزاری در این بندر یاد کرد.

همایش بین المللی توسعه بندر چابهار روز ۷ اسفند ماه جاری ، با حضور ۱۱۵ نفر از مقامات دولتی و فعالان بازرگانی و تجاری کشورهای پیرامونی برگزار می شود .

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.