افزایش تردد کشتی ها در قطب شمال

 

آمار به دست آمده از بنادر روسیه و دریای شمال نشان می دهد که تردد کشتی ها در منطقه قطب شمال در سال 2018 میلادی، 25 درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، در گزارشی که اخیرا توسط سایت «مارین لینک» منتشر شده است، وزارت حمل ونقل روسیه در مجموع 92.7 میلیون تن از محموله های خود را از این منطقه جابجا کرده که تقریبا 70 درصد آن را نیز محصولات نفتی و گاز طبیعی مایع تشکیل می داده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، بیشترین حجم تردد کشتی ها نیز در منطقه «سابتا» به ثبت رسیده است. این منطقه جزو بخش دریاهای یخی کارا به شمار می رود. افزایش بهای ال.ان.جی در سال گذشته باعث افزایش درآمدهای تولیدی روسیه و انتقال این نوع سوخت به دیگر نقاط جهان شده است.

بنادر مورمانسک به تنهایی 60 میلیون تن از حجم انتقال کالا را به خود اختصاص داده اند که رشد بیش از 18 درصدی را نسبت به سال گذشته خود نشان می دهد. بنادر آرچانگلسک نیز در این میان رشد 15 درصدی را تجربه کردند.

همچنین دیگر بنادر شمالی روسیه نیز نسبت به دوره های قبلی و فصول گذشته رشد حمل ونقلی را به ثبت رساندند. این موضوع نشان می دهد که مسئولان بندری شمال روسیه علاقه مندند تا از طریق قطب شمال، مسیرهای جدیدی را برای سرعت در انتقال کالاها تجربه کنند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.