با حضور وزاری دفاع و راه صورت گرفت؛ امضای تفاهم نامه ساخت ۴۴ فروند شناور عملیاتی با اعتبار ۱۴۰ میلیون یورو

تفاهم نامه ساخت ۴۴ فروند شناور عملیاتی مورد نیاز سازمان بنادر و دریانوردی توسط وزیر راه و شهرسازی و وزیر دفاع و پشیبانی نیرو های مسلح امضا شد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با هدف قطع وابستگی به ساخت شناورهای مورد نیاز خدماتی، تفاهم نامه تامین شناورهای راهنمابر، یدک کش، امداد ونجات، آتش خوار، مسافری و تفریحی به امضای امیر سرتیپ امیر حاتمی؛ وزیر دفاع و پشتیبانی و محمد اسلامی؛ وزیر راه و شهرسازی رسید.

محمد اسلامی؛ وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری در اجرای طرح ملی ارتقای ظرفیت ساخت و تعمیر شناور در کشور بین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و وزارت راه و شهرسازی برای ساخت ۴۴ فروند شناور در قالب ۹ تیپ و با اعتباری ۱۴۰ میلیون یورو، گفت: در سال حمایت از کالای ایرانی این توفیق حاصل شد تا با محور قرار گرفتن استفاده از ظرفیت داخلی نسبت به استفاده از این امکانات اقدامات ارزش‌مندی انجام شد.

وی تاکید کرد: رویکرود تامین داخلی شناورهای خدماتی مورد نیاز ” مصداق حمایت کالاهای ایرانی ” است.

اسلامی افزود: محور قرار دادن ظرفیت های داخل کشور برای ساخت و تامین کالا و تجهیزات، یک اقدام راهبردی و ارزشمند در ایام فرخنده دهه فجر محسوب می شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با این تفکر راهبردی و با نگاه خدمت رسانی راهی را می پیماییم که صمن شکوفایی حوزه های بندری و دریایی، مردم نیز از کسب و کار دریایی بیش از پیش بهره مند خواهند شد.

اسلامی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی با ظرفیت بالا و جامعه دریانوردی گسترده ایجاب می‌کند، نگاه به صنایع داخلی توسعه یابد و مورد توجه باشد و با امضای این قرارداد آغاز راهی بزرگ برای استفاده بیشتر از ظرفیت‌های داخلی خواهد بود.

از تمام ظرفیت ها و توان صنایع دریایی کشور استفاده خواهد شد

امیر سرتیپ امیر حاتمی؛ وزیر دفاع و‌پشتیبانی در مراسم امضای این تفاهم نامه با ” ماندگار خواندن ” این تفاهم نامه در رفع نیازهای حایز اهمیت سازمان بنادر و دریانوردی، خاطر نشان کرد: در قالب این تفاهم نامه از تمام ظرفیت ها و توان صنایع دریایی کشور استفاده خواهد شد.

وی افزود: با اجرایی شدن این تفاهم نامه، گام بلندی در قطع وابستگی به تامین شناورهای داخلی اتفاق خواهد افتاد.

سرتیپ امیر حاتمی اظهار داشت: نیازهای کشور و سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه دریایی، شناورهای امداد و نجات، لایروب‌ها، شناورهای آتش‌خوار، شناورهای آلاینده‌روب، مسافری و تفریحی وجود دارد که در قالب این تفاهم‌نامه با  استفاده از توان دریایی کشور این مهم انجام می‌شود و موجب قطع وابستگی در زمینه تأمین شناورهای مورد نیاز کشور است.

‌سازمان صنایع دریایی قابلیت طراحی انواع شناورها را دارد

امیر رستگاری؛ رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در این مراسم، گفت: رقم تفاهم نامه ساخت ۴۴ فروند شناور ۱۴۰ میلیون یورو است و ظرف ۳ سال در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع ساخته می‌شود و کار را از امروز آغاز می‌کنیم.

وی ادامه داد: ‌سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع امروز قابلیت طراحی انواع شناورها را دارد و در تامین زنجیره رانش‌ها، شفت و پروانه شناورها و تجهیزات مخابراتی گام‌های بلندی برداشته است.

وی تاکید کرد: تا سقف ۷۰ درصد برای ساخت این شناورها از تجهیزات داخلی استفاده می‌شود.

در فاز اول این تفاهم نامه ۴ فروند شناور امداد و نجات و کنترل و بازرسی به ارزش ۹ و نیم میلیون یورو و  به مدت ۱۵ ماه ساخته خواهد شد.

این تفاهم‌نامه با هدف ارتقای توان داخلی و بومی سازی زنجیره تأمین صنعت کشتی سازی و ایجاد اشتغالزایی و کاهش خروج ارز از کشور و نیز در راستای اجرای سیاست‌های پیشگیری از سوانح دریایی و با توجه به حوادث رخ داده در کشور به ویژه در بخش شناورهای مسافری و نامه وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به وزیر راه و شهرسازی و موافقت وی برابر پیشنهاد ارائه شده منعقد شد.

اهداف این تفاهم‌نامه شامل همکاری مشترک در تأمین نیازمندی‌های سازمان بنادر و دریانوردی، حمایت از تولید داخل و اشتغالزایی و عملی کردن شعار سال است.

ایجاد کیفیت مطلوب در بهره‌برداری، تأمین نیازهای سازمان بنادر برای ایجاد یک ناوگان توانمند در بنادر و دریانوردی جهت حفاظت و پیشگیری از خطرات ناشی در دریا و تکمیل ظرفیت‌های بالقوه سازمان صنایع دریایی و نیز ایجاد ارتقا، رشد و تعالی در زمینه‌های مختلف از قبیل طراحی و ساخت و تولید انواع شناورهای مرتبط و تجهیزات و اقلام خاص دریایی جهت اهداف عالیه سازمان بنادر و دریانوردی منعقد شد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.