دبیرکل انجمن کشتیرانی در نشست هم اندیشی فعالان حوزه دریا و بندر عنوان کرد؛ آموزش از رویکرد های اصلی انجمن کشتیرانی است

 

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران گفت: با توجه به اینکه عمده مشکل پرونده های تخلف تشکیل شده در حوزه کشتیرانی نبود تسلط و آگاهی شاکیان از قوانین و مقررات به حوزه حمل و نقل دریایی است آموزش مورد توجه ویژه این انجمن قرار گرفته است.

به گزارش سی نیوز و به نقل از ایرنا، مسعود پل مه در نشست هم اندیشی انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته، اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با فعالان حوزه دریا و بندر افزود: جمع بندی صورت گرفته از یکهزار و 600 پرونده تشکیل شده در حوزه کشتیرانی نشان می دهد برخی تاجران که کالایی را از خارج کشور خریداری و برای حمل در اختیار شرکت های کشتیرانی قرار می دهند از حقوق و وظیفه قانونی خود در ارتباط با حمل دریایی و خدمات بندری کالای خریداری شده اطلاعی ندارند.

وی بیان کرد: در این ارتباط برای رونق بخشی به فعالیت های تجاری بنادر آموزش در بین رویکردهای اصلی انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران قرار گرفته است.

پل مه ادامه داد: باید به سمتی حرکت کنیم که این آموزش همراه با هم افزایی زمینه ای برای رونق فعالیت های تجاری در کشور باشد.

وی افزود: در این ارتباط تفاهم نامه های نیز با برخی مراکز از جمله سازمان فنی و حرفه ای و دانشگاه آزاد اسلامی و موسسات آموزش عالی منعقد شده است.

پل مه اظهار داشت: برای تعامل حداکثری و سازنده با سازمان بنادر و دریانوردی آموزش های دوره های لجستیک بندری و دریایی و سایر آموزش های مربوط از مهم ترین رویکردهای انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در حوزه آموزش است که تاکنون برای مخاطبان مختلف اعم از بخش های دولتی و خصوصی اجرایی شده است.

وی گفت: در این ارتباط در سال گذشته انجمن به تنهایی در چند استان کشور بیش از 30 هزار نفر ساعت آموزش در قالب 75 دوره آموزشی اجرا کرده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با توجه به سابقه 65 سال فعالیت و با توجه به گستردگی کار می تواند با پذیرش فعالان اقتصادی مسائل و مشکلات آنها را بطور عمقی مورد بررسی قرار دهد و به شکلی پیش برود تا مسیری که توسط سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شده به نحو مطلوب تری ادامه یابد.

سیاوش ارجمندزاده افزود: هر چه انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران موفق تر عمل کند بدون شک سازمان بنادر و دریانوردی نیز موفقیت های بیشتری کسب می کند.

وی یادآور شد: برخی از مشکلات تجارت دریایی بوشهری ناشی از تغییر مکرر قوانین و مقررات و برخی نیز در اثر تغییر رویه ها است که برای تعامل و هم اندیشی برای به حداقل رساندن آنها اهتمام ویژه ایجاد شده است.

ارجمند زاده در ارتباط با طرح توسعه ای بندر دیر استان بوشهر گفت: این بندر به عنوان یکی از مبادی مهم صادراتی ایران به قطر طرح توسعه ای آن مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است.

وی افزود: اسکله احداث شده در بندر دیر در ابتدا برای صادرات نبوده و تنها برای پهلوگیری شناورهای زیر 500 تن بوده است.

ارجمندزاده افزود: با این وجود طرح توسعه آن به طول 200 متر (150 متر اسکله، 50 متر رمپ) به سازمان بنادر و دریانوردی ارسال شده که امیدواریم برای سال آینده مصوب شود.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.