به منظور حفظ محیط زیست و تغییر سوخت کشتی ها؛ بندر فجیره مقررات آیمو 2020 را اجرایی می کند

 

بندر اماراتی فجیره به تبعیت از دستور جدید آیمو 2020 و در جهت حفظ محیط زیست، قانون تردد کشتی های کم سلفور را اجرا می کند.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، بر اساس سندی که توسط رویترز منتشر شده است، بندر فجیره نیز به تبعیت از آیمو، محدودیت هایی را برای کشتی ها ایجاد می کند.

رئیس بندر فجیره در این خصوص گفت:« ما مطابق با تعهداتی که داریم، مقررات سوخت سلفور پایین را در این بندر به اجرا درمی آوریم و از این جهت، به شرکت هایی که با این بندر کار می کنند نیز این موضوع را اطلاع داده ایم. این اسناد همچنین به نمایندگان و خطوط کشتیرانی نیز ارسال شده است.»

بندر فجیره یکی از شلوغ ترین بنادر انتقال نفت جهان محسوب می شود و بخش قابل توجهی از نفت خلیج فارس از این بندر به دیگر نقاط جهان انتقال می یابد.

سازمان بین المللی دریایی (آیمو) تردد کشتی هایی که از سوخت حاوی گوگرد بالاتر از 0.5 درصد باشند را ممنوع اعلام کرده است. این در حالی است که میزان گوگرد در سوخت کنونی حدود 3.5 درصد اعلام شده است.

کشتی ها در حال حاضر از سوخت با گوگرد بالا استفاده می کنند، اما مقرراتی برای کاهش میزان گوگرد به منظور حفظ محیط زیست تعیین شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.