شرکت آمازون امکانات حمل ونقلی اش را گشترش می دهد؛ کامیون، هواپیما و حالا کشتی!

 

شرکت آمازون در سال گذشته میلادی تغییراتی را در جهت ارسال بسته ها به سوی مقاصد مختلف دنیا ایجاد کرده است. این شرکت به آرامی توانسته حمل ونقل مبتنی بر مسیرهای اقیانوسی را جایگزین شیوه های قبلی کند.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، آمازون در سال گذشته میلادی موفق شد تا 4 میلیون 700 هزار بسته مشتریانش را از چین به آمریکا حمل کند و به دست مشتریانش برساند که یک رکورد فوق العاده محسوب می شود. این موضوع نشان دهنده حرکت قابل توجه آمازون در تغییر سیاست ها و استراتژی های است که شبکه های حمل ونقلی را تحت تاثیر قرار می دهد. یعنی از کامیون ها به هواپیما و حالا به سمت کشتی ها!

از ابتدای سال 2018 میلادی، آمازون توانسته است با استفاده از ناوگان دریایی خود 5300 teu  کانتینر را تنها از چین به ایالات متحده آمریکا حمل کند. این موضوع می تواند بازار حمل ونقل اقیانوسی را به سوی شرکت آمازون بگشاید تا از این طریق بتواند محصولات چینی را به مصرف کننده های آمریکایی تقدیم کند.

استیو فریرا، مدیر شرکت اوشن آدیت در این خصوص می گوید:« اگر آمازون بتواند به این امکان به صورت کامل دست پیدا کند، تنها شرکت تجارت الکترونیکی خواهد بود که تمام فرایند، از خرید تا فروش و زنجیره تامین اختصاصی خود را ایجاد می کند.»

آمازون کانتینرهای وارداتی را تحت عنوان «آمازون لجستیک» از بنادر چین به بنادر لانگ بیچ در کالیفرنیا و یا سیاتل می فرستد و سپس از آنجا به مراکز توزیع آمازن در آمریکا منتقل می کند.

در واقع فرایند لجستیکی آمازون به اینگونه است که کالا را از در کارخانه در چین تحویل می گیرد، کالا را از طریق اقیانوس به بنادر آمریکا می رساند و سپس آن را به مراکز توزیع خود در ایالات های مختلف می رساند. ضمن اینکه تعرفه خدمات خود را نیز به مشتریانش اعلام می کند. این روش باعث می شود که یک مسیر کاملا جدید برای واردات کالاهای چینی به آمریکا ایجاد شود.

آمازون ابتدا این فرایند را برای فروشندگان چینی در نظر گرفت. اما در ماه های پایانی سال 2018 میلادی تایید کرد که تجار و مشتریان آمریکایی نیز می توانند از این سرویس ویژه استفاده کنند.

اگرچه تاکنون آمازون توانسته است طی یک سال 5300 کانتینر از کالاهای مشتریانش را تنها از چین به آمریکا برساند، اما این ظرفیت بزرگی را پیش روی این شرکت قرار می دهد که به دنبال مسیرهای جدید جهانی در توسعه تجارت الکترونیک است.

تاکنون کالاهای چینی با روش های مختلف از جمله به روش پست یا ارسال از طریق شرکت های کشتیرانی به آمریکا می رسیدند، اما حالا صفر تا صد انتقال کالا به واسطه شرکت آمازون صورت خواهد گرفت.

اما این نقطه شروع آمازون نبوده است. این شرکت از سال 2016 به دنبال کسب مجوز برای واردات کالاها از طریق کشتی از چین به آمریکا بوده و در نهایت توانسته مجوز حمل ونقل کشتیرانی را پس از گذراندن آزمایش های گوناگون از کمسیون فدرال دریایی ایالات متحده کسب کند. اما آمازون بلافاصله دست به کار نشد و این مسیر را به آرامی طی کرد. این شرکت ابتدا سراغ کانتینرهای 40 فوت رفت و توانست از بنادر جنوبی چین به کالیفرنیا کالا وارد کند.

حالا این مسیر به یک خط ویژه برای آمازون تبدیل شده است. شرکتی که علاوه بر مسیرهای زمینی و هوایی، حالا می تواند روی مسیرهای ویژه دریایی نیز حساب ویژه باز کند و بازار انحصاری خود را گسترش دهد.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.