مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: برنامه توسعه پس کرانه های بنادر کشور يکی از دستور کارهای مهم این سازمان است.
به گزارش سی نیوز، محمد راستاد در گفتوگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه بنادر نمی توانند فقط متکی به اسکله و محوطه نگهداری کالا باشند و نیاز به پسکرانه هایی دارند که در آنجا فعالیت های ارزش افزوده و مراکز توزیع و لجستیکی شکل بگیرد، اظهار کرد: یکی از بزرگترین بنادر ما اکنون از نظر دارا بودن پسکرانه های مناسب، بندر امام خمینی(ره) در استان خوزستان است که حدود ۱۱ هزار هکتار از محوطه هایش به مرور در فازهای توسعه ای بندر قرار می گیرد و تاسیسات تولیدی و ارزش افزوده خوبی در پس کرانه بندر امام شکل گرفته است.
وی با بیان اینکه در بندر امیرآباد هم با ۱۰۶۰ هکتار محوطه، شرایط مناسبی برای ساخت کارگاه های تولیدی و کارخانجات بوجود آمده است، گفت: در خصوص مهمترین بندر در استان هرمزگان یعنی بندر شهیدرجایی نیز ۲۴۰۰ هکتار از اراضی با همین رویکرد در حال الحاق به اراضی موجود بندر است تا فعالیت های صنعتی، تولیدی، ارزش افزوده ای و مراکز لجستیکی آن سامان گیرد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، ادامه داد: در بندر چابهار علاوه بر اراضی موجود بندر و زیرساخت هایی که انجام شده مراحل الحاق ۴۰۰ هکتار در پسکرانه بندر در دستور کار است.
راستاد با اشاره به اینکه در بندر بوشهر با توسعه بندر از سایت موجود به سایت جدید در جزیره نگین، امکان توسعه پس کرانه ها تا ۴۰۰ هکتار فراهم شده است، گفت: سازمان بنادر با رویکرد الحاق اراضی پسکرانهای و پشتیبانی در صدد است بنادر موجود، به بنادر نسل سوم ارتقا پیدا کند.
نظرات بسته شده است.