وزیر راه و شهرسازی در جمع فعالان حوزه حمل و نقل اظهار کرد: اقدامات لجستیکی را شرکتها و انجمنها انجام دهند
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نیازمند تحول اساسی در نظام حمل و نقل هستیم گفت: در این خصوص به جای دولتی فکر کردن به کار و مسئولیتی که بر عهده ما است فکر میکنیم.
به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در مراسم گرامیداشت روز حمل و نقل، راهدار، و رانندگان، پس از استماع نظرات فعالان حوزه حمل و نقل اظهار داشت: علیرغم برخورداری از ظرفیت و بازار، فاقد قدرت کارآمد لجستیکی هستیم.
وی افزود : به خاطر گرایشها و تفکرات گوناگون با در نظر گرفتن شرایط زمانی نتوانستیم از قدرت لجستیکی برخوردار شویم لذا نرخ بازدهی و قدرت تاثیرگذاری و تاثیرپذیری زیبنده نیست.
اسلامی تصریح کرد: نیازمند تحول اساسی هستیم و به یاری حق انجام میشود. در این زمینه دولتی فکر نمیکنیم بلکه به کار و مسئولیتی که بر عهده ماست فکر میشود.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اینکه عدهای در اتاق دربسته بخشنامه صادر کنند، زین پس تعطیل میشود و باید بیندیشیم نیاز فوری ما چیست.
این عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به لزوم ایجاد فرهنگ میانبخشی بین وسایل نقلیه و رانندگان تاکید کرد: باید یک سازماندهی جدید ایجاد کنیم.
اسلامی ارتقای ایمنی و کیفیت راههای کشور را در اولویت خواند و گفت: برخی فکر میکنند ایمنسازی فقط نصب دوربینهای ثبت تخلف است اما هوشمندسازی حمل و نقل جادهای علاوه بر جاده شامل ناوگان برای افزایش راندمان، ارتقای ایمنی، شناسایی گلوگاهها، افزایش نرخ بازدهی و کاهش تلفات است.
وی نوسازی ناوگان را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: نباید نوسازی ناوگان به صورت شتابزده و با انتخاب ناوگانی مغایر با سلیقه و تجارب رانندگان انجام شود. همچنین نوسازی باید متناسب با عرضه و تقاضا در بخش بار و مسافر باشد.
وی افزود: شرکت حمل و نقل باید قابلیت آموزش، پشتیبانی، نظارت و خدمات دهی به راننده را داشته باشد و ما کمک میکنیم به یاری حق این اتفاق رخ دهد.
اسلامی از تشکیل کمیته راهبری و مشورتی در سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای به منظور آسیب شناسی وضع موجود خبر داد و گفت: فهرست کردن مشکلات همراه با زمانبندی برای برون رفت باید تقسیم کار و تعیین و تکلیف شود تا به یک رفتار استاندارد دست یابیم.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه به لزوم توجه بر حمل بار با وزن غیرمجاز اشاره کرد و گفت: اگر تشکلها در این زمینه به خوبی مدیریت کنند نه تنها دچار اعمال جریمه نمی شوند بلکه از استهلاک سنگین جاده ها به عنوان ثروت ملی جلوگیری میکنند.
وی گفت: چرا باید عده ای دیگر نیازهای لجستیکی شرکتها و انجمنها را انجام دهند، و شاهد باشیم که علیرغم تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات لاستیک این محصول به قیمت ۴ میلیون تومان به دست مصرفکنندگان برسد.
اسلامی افزود: با هماهنگی وزیر صمت مقرر شد ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات و تولید لاستیک اختصاص یابد. همچنین دولت و بانک مرکزی متعهد شدند به وارد کنندگان لاستیک با ارز آزاد، ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار آنها قرار دهد.
این عضو کابینه دولت یادآور شد: انتظار میرود پیگیری ابطال کارت سوخت ناوگانی که بر اساس پیمایش اقدام به سوختگیری نمیکند از سوی شرکتها و انجمن ها مدیریت شود.
وی خطاب به انجمن ها و شرکت ها تاکید کرد: به جای ایجاد دغدغه برای خود، اقدامات لجستیکی مانند تامین لاستیک را خودتان انجام دهید و ما به عنوان دولت نیز از شما پشتیبانی می کنیم.
اسلامی وزیر راه و شهرسازی در پایان از رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، معاونان و مدیران کل استانی خواست تا در برابر رانندگان و فعالان حوزه جادهای متعهد شوند که حداکثر پشتیبانی از حوزه را داشته باشند و بخش نیز متعهد شود با همدلی کمک کند یک تحول اساسی در نظام حمل و نقل ایجاد شود. تا سال آینده این روز به معنای واقعی جشن برگزار شود./
نظرات بسته شده است.