اعلام آتش بس موقت در اعمال تعرفه های جدید رقم زد؛ رونق بنادر آمریکایی با واردات کالاهای چینی

انجمن بنادر آمریکا (AAPA) هفته گذشته گزارشی را ارائه کرد که نشان می داد، تعیین معافیت 90 روزه اعمال تعرفه از سوی مقامات سیاسی دو کشور آمریکا و چین باعث رونق فعالیت بنادر دو طرف شده است.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، پس از آنکه آمریکا با تعیین ضرب الاجل سه ماهه برای کاهش تنش های اقتصادی میان دو کشور موافقت کرد، رونق به فعالیت بنادر آمریکا با ورود کالاهای چینی باز گشته است.

کارت ناگل، رئیس انجمن بنادر آمریکا در این خصوص اظهار کرد:« اعلام خبر افزایش تعرفه ها از 10 درصد به 25 درصد با آغاز ژانویه سال 2019 میلادی باعث رونق یافتن این روزهای بنادر دو کشور، به ویژه بنادر آمریکا شده است.»

انجمن بنادر آمریکا پیش از این با اعمال تعرفه های جدید وارداتی از سوی مقامات سیاسی مخالفت کرده و این تصمیم را یکی از عوامل کاهش تجارت میان دو کشور دانسته است. آنها عنوان کرده بودند که بنادر به عنوان یکی از منابع اصلی تامین کالا نقش مهمی در اقتصاد آمریکا ایفا می کنند و اعمال تعرفه های جدید می تواند این نقش را کمرنگ سازد. تصمیمی که به کاهش تقاضا و افزایش هزینه های صادرات می انجامد.

کارت ناگل تاکید می کند:« بنادر آمریکا توانسته اند 23 میلیون شغل ایجاد کنند. برای هر یک میلیارد دلار صادرات از طریق حمل ونقل دریایی 15 هزار شغل ایجاد می شود و یا مورد حمایت قرار می گیرد. با توجه به این موارد، انجمن بنادر آمریکا با تعیین و یا افزایش تعرفه های واردات مخالف است. ما علاقه مندیم تا به جای ایجاد ممنوعیت ها، بسته های تشویقی برای رونق یافتن بیشتر بنادر ارائه شود.»

انجمن بنادر آمریکا از جمله اعضای فعالی است که در کنار مجموعه ای از ائتلاف شرکت های تجاری آمریکایی، سازمان های تجاری آمریکایی و اتحادیه کارگری با اعمال تعرفه های تجاری مخالفت کرده است.

سخنگوی این کمپین در یک بیانیه مشترک با انجمن کشاورزان آمریکا اعلام کرده اند که از حذف تعرفه های تجاری میان آمریکا و چین حمایت می کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.