در پیام دبیرکل آیمو به همایش سواحل، بنادر و سازه های دریایی تصریح شد؛ مولفه های استراتژیک آیمو تا سال 2023 میلادی

 

دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) در پیامی به همایش بین المللی ICOPMAS ۲۰۱۸ گفت: این سازمان همانند دیگر بخش های سازمان ملل، ” رسیدن به توسعه پایدار در فعالیت ها ” را به عنوان هدف اصلی و محوری دنبال می کند.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، کی تاک لیم ؛ دبیرکل آیمو با ارسال پیام به همایش آیکوپمس ۲۰۱۸ در تهران با اشاره به شعار امسال سازمان بین المللی دریانوردی؛ “کشتیرانی بهتر برای آینده بهتر”، افزود:  این شعار به خوبی بازتاب دهنده کارکرد آیمو در این سال ها برای رسیدن به اهداف این سازمان است ؛ اهدافی که در راستای ارتقای امنیت، عملکرد بهتر و محیط زیست دریایی امن تر و سالم تر بوده است.

کی تاک لیم افزود: آیمو از همان ابتدای فعالیت در تلاش بوده تا بتواند شرایط را به نحوی مهیا کند که همه افراد در دنیا بتوانند از مزایای کشتیرانی و دریانوردی از نظر اقتصادی بهره مند شوند و امنیت و مسئولیت اجتماعی در این زمینه نیز در نظر گرفته شود.

دبیرکل آیمو در خصوص برنامه استراتژیک این سازمان تخصصی در حوزه حمل ونقل و محیط زیست دریایی، اظهار داشت: برنامه استراتژیک سازمان بین المللی دریانوردی در بازه زمانی سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳ شامل ۷ مولفه اصلی بهبود قوانین و مقررات ، استفاده از تکنولوژی های جدید در چارچوب قانون گذاری، بررسی تعییرات آب و هوایی، بهبود تسهیلات جهانی، تامین امنیت تجارت بین المللی دریایی و حصول اطمینان از اثر گذاری اجرای قوانین و مقرارات سازمان است.

وی در بخش دیگری از این پیام آورد که برگزاری همایش ICOPMAS در ایران به خوبی در راستای اهداف اصلی آیمو قرار دارد ؛ به طوری که آیکوپمس نیز به دنبال توسعه پایدار و رسیدن به راهکارهایی درمقابل چالش های پیش روی کشتیرانی و دریانوردی است.

وی تاکید کرد: افزایش آگاهی تنها از طریق نشست ها و همایش های بین المللی مانند ICOPMAS امکان پذیر می شود.

کی تاک لیم اضافه کرد : این جانب وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی ایران را به عنوان یکی از اعضای فعال آیمو و به جهت برگزاری ۱۳ دوره همایش بین المللی در حوزه مهندسی مدیریت سواحل و بنادر تحسین می کنم.

وی گفت: سازمان جهانی دریانوردی همانند دیگر بخش های سازمان ملل، ” رسیدن به توسعه پایدار در فعالیت ها ” را به عنوان هدف اصلی و محوری دنبال می کند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.