با حضور در نمایشگاه بین المللی واردات شانگهای و امضای یادداشت تفاهم؛ شبکه جهانی حمل ونقل و لجستیک بر پایه فناوری شکل می گیرد

 

9 شرکت بزرگ کشتیرانی اقیانوسی به همراه چند اپراتور بندری یادداشت تفاهمی را برای ایجاد یک کنسرسیوم به امضا رساندند. قصد آنها برای امضای این کنسرسیوم، ایجاد شبکه جهانی حمل ونقل (GSBN) و فعالیت بر روی یک پلت فرم دیجیتال مبتنی بر فناوری لجستیک است.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، امضاکنندگان و اعضای این کنسرسیوم که در نمایشگاه بین المللی واردات شانگها شرکت کرده بودند شامل گروه کشتیرانی «سی.ام.ای سی.جی.ام»، خطوط کشتیرانی «کاسکو»، «اورگرین مارین»، «او.او.سی.ال» و شرکت «یانگ مین» هستند. در میان اپراتورهای بندری نیز می توان به «دی.پی ورلد»، بندر «هاتچیسون»، «پی.اس.ای اینترنشنال» و بندر «شانگهای» اشاره کرد. ضمن اینکه شرکت رایانه ای «کارگو اسمارت» وظیفه ایجاد این پلت فرم بلاک چین را به عهده خواهد داشت.

پلت فرم جدید قصد دارد دیجیتال کردن زنیجره تامین تمام سهامداران، از جمله کرییرها، اپراتورهای بندری، گمرکات، شرکت های کشتیرانی و تامین کنندگان خدمات زنجیره لجستیک را انجام بدهد و به هم متصل کند.

شرکت رایانه ای کارگو اسمارت عملیات ایجاد این بلاک چین را آغاز خواهد کرد. آنها به همین منظور قصد دارند تا از تجزیه و تحلیل داده ها، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و فناوری بلاک چین برای توسعه این سامانه بهره ببرند. طبق برآوردها، نسخه اولیه این سامانه در ماه دسامبر 2018 ارائه خواهد شد.

در ماه اوت سال جاری میلادی، شرکت «ای.پی. مولر مرسک» با همکاری شرکت «آی.بی.ام» سامانه بلاک چین خود را با شرکت 94 سازمان به بهره برداری رساند. طرحی که از سال 2016 میلادی آغاز شده بود و توافق نهایی آن در ژانویه 2018 به ثمر نشست. مراکز دریافت اطلاعات نیز شامل بیش از 20 بندر و اپراتور بندری بود. ضمن اینکه تمام 230 مسیر شرکت مرسک نیز برای افزودن اطلاعات برای این سامانه تعریف شد.

 

 

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.