برای نخستین بار یک محموله قیرصادراتی به صورت تمام مکانیزه ازکریدور مشترک نفتی بندر امام خمینی(ره) بارگیری شد.
به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بنادر و دریانوردی، ایرج مدیری؛معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اتصال پایانه صادراتی انبارش قیر شرکت نفت پاسارگاد به عنوان یکی از شرکت مادر تخصصی در تولید و صادرات قیر در کشور به کریدور مشترک نفتی مجتمع بندری امام خمینی(ره) بیان داشت: این پایانه با ظرفیت انبارش بیش از ۱۳ هزار تن و ظرفیت عملیاتی بیش از ۴۵۰ هزار تن در سالیان گذشته عملیات صادرات قیر خود را از طریق اسکله های عمومی انجام می داد که با احداث اسکله های تخصصی نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) و اتصال کلیه شرکت های نفتی مستقر به کریدور مشترک نفتی این مجتمع بزرگ بندری توان ایمنی و عملیاتی، رشد چشمگیری خواهد یافت.
مدیری در ادامه افزود: خط لوله شرکت نفتی مذکور با اتصال به کریدور خط لوله اسکله های تخصصی، ضمن بهره گیری از سیستم های روز دنیا از جمله قابلیت پیگ رانی، سیستم گرمایش با توان افزایش دمای خط لوله تا ۲۲۰ درجه سانتیگراد و مجهز بودن به سیستم های اطفاء حریق پیشرفته و برخورداری از قابلیت عملیات با سرعت بارگیری بالا علاوه بر ارتقای سطح ایمنی و عملیاتی، مدت زمان بارگیری کشتی های بزرگ را نیز کاهش می دهد.
وی تصریح کرد: اسکله اختصاصی صادرات فرآورده های نفتی مجهز به ۴ دستگاه بازوی بارگیری جهت تخلیه و بارگیری مواد و محصولات سبک و سنگین نفتی، آبخور بیش از ۱۲ متر جهت پهلوگیری و بارگیری کشتی های بزرگ اقیانوس پیمای پاناماکس و پست پاناماکس، قابلیت بارگیری با شلنگ های تخلیه و بارگیری ( flexible house) ، تجهیزات اطفاء حریق هوشمند و همچنین دارای سیستم های کنترل از راه دور آتش نشانی می باشد.
معاون امور بندری و اقتصادی این اداره کل در تبیین مزایای بارگیری مکانیزه، افزایش توان عملیاتی،کاهش زمان بارگیری کشتی ها،ارتقاء سطح ایمنی عملیات بارگیری قیر، افزایش سطح رضایتمندی مشتریان و متقاضیان خدمات بندری، ایجاد بستر مناسب جهت پذیرش کشتی های بزرگ و غول پیکر، کاهش زمان انتظار کشتی های نفتی و ارتقای سطح بهره وری و کاهش مدت زمان اشغال اسکله را از مهم ترین مزایای آن برشمرد.
نظرات بسته شده است.