مواد حاصل از لایروبی به جای انتقال به دریا در محل پروژه ها به مصرف می رسد؛ کاهش هزینه های لایروبی در استان گیلان

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: با ابتکار عمل جدید در بندر انزلی و تغییر در مکانیزم لایروبی احداثی و نگهداری حوضچه های بندر، ضمن کاهش هزینه ها، سرعت لایروبی و بهره وری افزایش یافت.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حسین چراغی درباره روش جدید لایروبی افزود: این روش با هماهنگی سازمان بنادر و تحت نظارت سازمان های مسئول صدور مجوز انجام می شود. مواد حاصل از لایروبی حوضچه بندر به جای انتقال به دریا و تخلیه در اعماق دریا در جهت حمایت از پروژه های عام المنفع و با مجوز و نظارت سازمان صنعت و معدن در محل این پروژه ها به مصرف خواهد رسید.

وی تصریح کرد: در این روش وظایف و نظارت ها تفکیک شده است که وظیفه بندر انجام لایروبی و دپو مواد حاصل از لایروبی در محل های تعیین شده در مجوزهای صادر شده است و نظارت بر محل های تخلیه و مصرف در پروژه ها به عهده سازمان صنعت و معدن و پیمانکار مربوطه است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه ایجاد ایمنی تردد در مسیرهای ورودی و حوضچه بنادر برای کشتی های  تجاری و تفریحی از تکالیف و وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی است، خاطرنشان کرد: به این منظور سالانه هزینه ها و تجهیزات زیادی به کار می رود و کارایی عملیات لایروبی برای کاهش هزینه های لایروبی منتج به اثر بخشی بیشتر عملیات لایروبی و بهینه سازی در بهره برداری از تجهیزات لایروبی خواهد شد.

وی گفت: اعمال روش جدید لایروبی می تواند با رعایت چارچوب های قانونی به عنوان الگویی کارآمد در سایر بنادر به کار گرفته شود تا سالانه ضمن صرفه جویی کلان در هزینه های لایروبی از مواد حاصل از لایروبی در راستای توسعه پروژه های عمرانی دولتی و عام المنفع استفاده مناسب شود.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.