سهم ۷۰ درصدی بندرامام خمینی(ره) در واردات کالاهای اساسی کشور؛ واردات ۵ میلیون تن کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: طی پنج ماهه نخست سال جاری میزان واردات کالاهای اساسی از بندرامام خمینی(ره) به بیش از ۵ میلیون تن رسیده که این امر رشد ۶ درصدی را در مقایسه با سال گذشته داشته است.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، عادل دریس با اشاره به اینکه بندر امام خمینی(ره) به عنوان بندر تخصصی ورود کالاهای اساسی کشور در چند دهه اخیر بیشترین سهم از تجارت این کالاها را به خود اختصاص داده است، افزود: کالاهایی همچون گندم، ذرت، سویا، جو، برنج، شکر و روغن مهم ترین کالاهای وارداتی به بندر امام خمینی(ره) است.

وی سهم این مجتمع بندری در بازار واردات کالاهای اساسی کشور را  بالای ۷۰ درصد عنوان کرده و افزود: این عدد نشان از اهمیت این بندر در تامین معیشت و مایحتاج روزمره کشور دارد. طی پنج ماهه نخست سال جاری میزان واردات کالاهای اساسی از بندرامام خمینی(ره)  به بیش از ۵ میلیون تن رسیده که این امر رشد ۶ درصدی را در مقایسه با سال گذشته داشته است.

دریس در خصوص برنامه های آتی این بندر برای توسعه جابجایی کالاهای اساسی خاطر نشان کرد: به منظور ارتقاء خدمت رسانی پروژه ساماندهی زیر ساخت های حمل ریلی در دستور کار قرار گرفته است که می تواند علاوه بر کاهش بهای تمام شده کالا در جهت رفع برخی از معضلات حمل جاده ای همچون کاهش تصادفات و آلودگی های زیست محیطی نیز تاثیر گذار باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.