گزارش اولیه یک پژوهش جهانی نشان می دهد؛ کانتینری ها، پیشگام در حفظ محیط زیست

 

گزارش اخیر مرکز شبکه غیرانتفاعی کسب وکار جهانی نشان می دهد که کشتی های کانتینری 22 شرکت کریرلاینر معروف در دنیا توانسته اند به میزان قابل توجهی از تولید گاز دی اکسیدکربن بکاهند و اینگونه به حفظ محیط زیست کمک کنند.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز و به نقل از سایت  ship-technology، عوامل انتشاردهنده گاز دی اکسیدکربن در خطوط تجاری شامل اطلاعاتی از 3200 فروند کشتی کانتینری از 22 شرکت معروف کریرلاینر اقیانوسی است.

مطابق این گزارش، متوسط انتشار  CO2 در هر کیلومتر توسط این 22 شرکت که بیش از 85 درصد حمل ونقل کانتینری جهان را به خود اختصاص داده اند از سال 2016 میلادی تاکنون کاهش داشته است.

از سال 2009 میلادی میزان انتشار گازهای گلخانه ای در هر مسیر حرکتی کشتی های کانتینری به میزان 37.1 درصد کاهش داشته است. با این وجود، نوآوری و مشارکت در تشکیل زنجیره ارزش برای دستیابی به اهداف بلندپروازانه ای که توسط سازمان بین المللی دریایی  (IMO) معین کرده، ضروری به نظر می رسد.

مطابق دستورالعمل های سازمان بین المللی دریایی، تا سال 2050 میلادی تمام کشتی های بین المللی باید به میزان قابل توجهی از تولید گازهای گلخانه ای خود بکاهند و اقدامات موثر در زمینه بهره مندی از فناوری های نوین می تواند به این امر کمک کند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.