معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سیاست سازمان بنادر جذب حداکثری سرمایههای بخش خصوصی برای رشد و گسترش بنادر است. همه بنادر مکانیزم روشن و مناسبی دارند تا بتوانند فرصتهای اقتصادی مناسبی را برای سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم کنند.
به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا الله یار در بازدید از پروژههای عمرانی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، با بیان این که سرعت اجرا و پیشرفت پروژهها در برخی موارد بیشتر از برنامه زمانبندی است، افزود: نکته خوب و خوشحال کننده در اجرای پروژهها استفاده از توان و دانش داخلی است که کمک میکند وابستگیها به خارج از کشور کاهش یابد. خوشبختانه برخی قطعات مورد نیاز پروژهها در مجموعههای داخلی تولید شده است. با مجموعه معاونت فناوری ریاست جمهوری نیز رایزنیهایی داشتیم که از پتانسیل مجموعههای دانشبنیان در این حوزه بیش از پیش استفاده کرد. با تکیه بر دانش و تخصصی داخلی، وابستگیمان به قطعات یدکی خارجی کم می شود.
وی با ابراز رضایت از وضعیت اجرای پروژهها در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، خاطرنشان کرد: بنادر ما در زمینه زیرساختهای عمرانی وضعیت مناسبی دارند. این وضعیت سبب میشود که سرمایهگذاران بیش از پیش در بنادر سرمایهگذاری کنند.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به سیاستهای جذب پروژههای سرمایهای گفت: سیاست سازمان بنادر جذب حداکثری سرمایههای بخش خصوصی برای رشد و گسترش بنادر است. در این زمینه همه بنادر مکانیزم روشن و مناسبی دارند که بتوانند سرمایه بخش خصوصی را جذب کنند تا فرصتهای اقتصادی مناسبی ایجاد شود.
وی به وظایف و اولویتهای معاونت مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی برای تحقق اهداف سرمایهگذاری در بنادر اشاره کرد و افزود: ایجاد زیرساختهای مورد نیاز و شبکههای اصلی تاسیساتی یکی از وظایف این معاونت است که در حال انجام است. وظیفه و اولویت دوم این است که در کنار مجموعه سرمایهگذار برنامههای زمانبندی اسناد فنی را بررسی کنیم تا پروژهها در ساختار پیشبینی شده و در زمان مناسب و با کیفیت مطلوب اجرا شود و در مسیر بهرهبرداری هم عملا فرآیندهای نگهداری و تعمیرات به بهترین شکل انجام شود.
الله یار تصریح کرد: سیاست سازمان بنادر در راستای حمایت از سرمایهگذاران برای ایجاد بستر لازم به منظور سرمایهگذاری امن با حاشیه سود مناسب در محدوده بنادر است که میتواند به رشد و توسعه بنادر کمک کند.
وی از تعریف یک طرح مطالعاتی کلان برای بنادر کشور در زمینه مسئولیت اجتماعی خبر داد و اظهار کرد: با همکاری معاونت عمران و بهسازی شهرهای وزارت راه و شهرسازی، مطالعاتی را با عنوان «تعامل شهر و بندر» برای ۱۲ بندر تعریف کردیم که در حال انجام است. در این مطالعات قرار است طرحهایی در نظر گرفته شود که برای یک برنامه پنج ساله برنامهریزیهایی انجام شود تا بنادری که در نزدیکی شهرهای اطراف شان هستند تعامل بیشتری داشته باشند.
الله یار خاطرنشان کرد: با نهایی شدن این مطالعات، به عنوان یک سند بالادستی اجرایی خواهد شد. در این طرح موضوعاتی که در زمینه مسئولیت اجتماعی نیاز است بیشتر دیده میشود و حل این نیازها در کانال سیستماتیک تری پیش میرود.
نظرات بسته شده است.