مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان عنوان کرد؛ رشد ۲۱۴ درصدی صادرات در بندر آستارا

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: با الحاق پایانه ریلی آستارا به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا به زودی شاهد راه اندازی حمل و نقل چند وجهی خواهیم بود.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حسین چراغی در نشست بررسی آخرین وضعیت عملکردی بندر آستارا، افزود: از ابتدای سال جاری واردات و صادرات کالا در بندر آستارا رشد بی سابقه ای  داشته است. با آماده شدن زیر ساخت های فاز اول توسعه، فضای حضور سرمایه گذاران در بخش های مختلف از جمله احداث سیلوی غلات و انبار  مهیا شده است.

وی اظهار داشت: مجموع تخلیه و بارگیری کالا در بندر آستارا از ابتدای سال جاری تا به امروز ۸۷  هزار و ۴۰۰ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی ۴۷ درصدی داشته است که از این تناژ مقدار ۵۷ هزار و ۷۶۶ تن مربوط به صادرات کالای غیر نفتی می باشد که رشد ۲۱۴ درصدی را نشان می دهد.

چراغی بخشی از رونق صادرات بندر آستارا را مرهون راه اندازی شیوه حمل و نقل جدید با عنوان “کابوتاژ”  در شمال کشور دانست و خاطرنشان کرد: با الحاق پایانه ریلی آستارا به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا،  به زودی شاهد راه اندازی حمل و نقل چند وجهی خواهیم بود. این امر کاهش قیمت تمام شده کالا را در پی خواهد داشت.

وی  ایمنی و حفظ سلامت کالا و استفاده بهینه از ظرفیت کشتی ها و ناوگان خشکی  را در کاهش ترافیک جاده ای و صرفه جویی در زمان و هزینه از دیگر مزایای حمل و نقل چند وجهی دانست و گفت: به دنبال افزایش سهم بازار از طریق جذب کالاهای جدید از مسیر دریای خزر هستیم تا شاهد رونق گرفتن  سهم کالای ترانزیتی از این منطقه باشیم.

چراغی در بازدید از بندر چمخاله اظهار کرد: با برنامه ریزی انجام شده طی چند ماه گذشته و با همکاری معاونت مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر، مراحل مطالعات بندر چمخاله با کاربری تفریحی، گردشگری دریایی و ورزش های آبی به اتمام رسید و اقدامات لازم برای برگزاری مناقصه ساخت بندر مذکور بصورت EPC نهایی شده است.

وی تصریح کرد:  آگهی مناقصه عمومی برای انتخاب پیمانکار ساخت بندر چمخاله تا اواسط مرداد امسال منتشر خواهد شد و بعد از طی مراحل قانونی مناقصه،  ساخت بندر مذکور آغاز خواهد شد.

وی در حاشیه بازدید از زیرساخت های بندر تاریخی کیاشهر نیز اظهار کرد: بندر کیاشهر از حلقه های مهم در شبکه مارینا و گردشگری دریایی استان گیلان محسوب می شود.

چراغی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تحویل مجدد بندر کیاشهر توسط سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: اقدامات لازم برای تحویل مجدد بندر کیاشهر از اداره کل شیلات در جریان است و پس از تحویل بندر مذکور به سازمان بنادر و دریانوردی، واگذاری بندر کیاشهر برای سرمایه گذاری بخش خصوصی آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به ویژگی های گردشگری بندر کیاشهر خاطرنشان کرد: منطقه توریستی و گردشگری بندر کیاشهر که واقع در شرق استان گیلان، جاذبه های بی نظیری در راستای گردشگری دریایی دارد که سرمایه گذاری بخش خصوصی را در این صنعت، اقتصادی می کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.