مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: رویکرد ” هوشمندسازی بنادر ” موضوعی حساس و راهبردی برای بخش دریایی و بندری است که در نهایت منجر به کاهش هزینههای تمام شده در فرآیند حمل و نقل دریایی و بالا بردن رقابتپذیری بنادر ایران میشود.
به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد در نشست اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی با موضوع «نقشه راه هوشمندسازی بنادر»، افزود: هدف سازمان بنادر از دنبال کردن پروژه هوشمندسازی بنادر صرفا اطلاق بنادر کشور به یک بندر هوشمند نیست، بلکه بهرهوری مناسب، رسیدن به نرمهای جهانی، کاهش هزینه و رقابتپذیری است.
وی با بیان اینکه برای دستیابی به بنادر هوشمند در افق تعیین شده نباید صرفا به منابع، نیروی انسانی و برنامهریزی سازمان بنادر و دریانوردی اتکا کرد، تصریح کرد: از جامعه دریایی و بندری کشور می خواهم تا با این موضوع هم راستا و هم صدا شوند و نظرها و پیشنهاد های خود را به سازمان بنادر و دریانوردی ارائه کنند.
راستاد با تاکید بر اینکه مفهوم واقعی بندر هوشمند به درستی درک شود، گفت : برای این پروژه لازم است رویکرد کلان و جامع داشته باشیم. همچنین قرار است کمیته راهبردی هوشمندسازی بنادر در سازمان بنادر و دریانوردی، تشکیل شود.
ارائه مشوق به فعالان و ذینفعان بندری به شرط هوشمند سازی
در این نشست محمد علی حسن زاده؛ معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر نیز «تبادل الکترونیکی اطلاعات» بین ذینفعان بندری را پارامتر مهم رقابت پذیری و هوشمند سازی بندر عنوان کرد و گفت: امروزه اکثر بنادر دنیا استراتژی تبادل اطلاعات بدون حضور مشتری را دنبال می کنند.
به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی وی با بیان اینکه بندر جبل علی امارات به دنبال ارائه خدمات بندری به صورت صددرصد الکترونیکی است، افزود: سازمان بنادر و دریانوردی پس از برگزاری اولین همایش بین المللی هوشمند سازی بنادر و با تشکیل شورای راهبردی هوشمند سازی بنادر، مقرر کرد تا کلیه فعالیت های مرتبط با تبادل الکترونیکی اطلاعات، منبطق با این دستورالعمل باشد.
نظرات بسته شده است.