رئیس فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس: همایش تجارت و گردشگری در نوشهر برگزار می شود

 

قاسم احمدی لاشکی،  نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: « به زودی همایش تجارت و گردشگری در غرب استان مازندران، یعنی بندر نوشهر برگزار خواهد شد.»

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، لاشکی در همایش توسعه صادرات از مسیر دریای خزر با مهم دانستن جایگاه دریای خزر در حوزه تجارت و اقتصاد کشور اظهار کرد:« حدود 700 کیلومتر طول مسیر در سه استان مازندران، گیلان و گلستان باعث شده تا جایگاه دریای خزر برای اقتصاد کشور بسیار رفیع باشد. اگرچه طی 100 سال گذشته تاکنون تلاش هایی برای توسعه بنادر نوار ساحلی دریای خزر صورت گرفته، اما می توان از ظرفیت های بسیار زیاد این بخش از کشور به خوبی بهره ببریم تا بتوانیم اقتصاد مقاومتی را احیا کنیم.»

رئیس فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس در ادامه افزود:«مجموعه وسعت استان های مازندران و گلستان برابر است با کل وسعت کشور هلند. با توجه به رژیم حقوقی که در دریای خزر بین کشورهای حاشیه ای و همین طور کشورهای CIS  جاری است، باید از همه توان خود برای بهره مندی از ظرفیت های پیدا و پنهان موجود در بنادر بهره ببریم. بنادر امیرآباد، فریدون کنار، انلزلی، اینچه برون و نوشهر فرصت مغتنمی را برای توسعه صادرات و در صورت لزوم واردات فراهم می آورند و می توانند اقتصاد کشور را بهبود بخشند.»

احمدی لاشکی در ادامه افزود:« امیدواریم این رویه و توجه به بنادر شمالی کشور، به ویژه بنادر استان مازندران ادامه پیدا کند. با توجه به اینکه  به زودی همایش تجارت و گردشگری در غرب استان مازندران یعنی نوشهر برگزار می شود، همه این رخدادها باید به شکوفایی اقتصاد شهرهای شمالی بیانجامد و استان مازندران به جایگاه واقعی خودش برسد.»

 

 

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.