مدیر بندر امیرآباد عنوان کرد: سرمایه‎گذاری ۱۲۵۰ میلیارد تومانی بخش‎خصوصی در بندر امیرآباد

 

افتتاح فاز ۲ منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد مدیر بندر امیرآباد گفت: پیش بینی می کنم که تا پایان سال جاری میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بندر به بیش ۱۲۵۰ میلیارد تومان برسد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیاوش رضوانی درباره حضور سرمایه گذاران در بندرامیرآباد افزود: تا پایان سال جاری میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بندر به ۱۲۵۰ میلیارد تومان می رسد. حدود ۵۰ درصد سرمایه گذاری ها انجام شده و مابقی هم در حال انجام است. امیدواریم  میزان سرمایه‌گذاری ها افزایش پیدا کند.

وی بیان کرد: مزیت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر برای احداث کارخانه‎های تولیدی این است که بندرامیرآباد به بنادر نسل سومی تبدیل می‎شود و از نظر کالای صادراتی و ترانزیتی موقعیت بندر را پایدار نگاه می‌دارد تا میزان کالای صادراتی خود را با وجود این کارخانه ها توسعه دهد.

وی یادآور شد: برای نخستین بار در بندر امیرباد دو بار کشتی به صورت کاپوتاژ به سمت آستارا و از آنجا توسط ریل به گرجستان فرستاده شد، علاوه بر آن یک بار ترانزیتی از بندر امیرآباد به آذربایجان و از آنجا با ریل به گرجستان ارسال شد.

مدیربندر امیرآباد اضافه کرد: سرمایه‎گذاری ترکیه در بندر امیرآباد در زمینه احداث کارخانه تولید گچ انجام شده که این کارخانه هم اکنون فعال است و  مشغول تولید و صادرات است.

وی ادامه داد :کارخانه تولید فرآورده‎های چوبی نیز که توسط تاجیکستان  احداث شده هم‎اکنون کار خود را به صورت آزمایشی آغاز کرده است که قرارداد منطقه ویژه با آنها تا ۲,۵ ماه دیگر  نهایی شده و به امضا خواهد رسید.

وی افزود: میزان سرمایه‎گذاری تاجیک‎ها برای این پروژه در فاز اول حدود ۱۲ میلیارد تومان است که در فازهای دیگر افزایش می‎یابد اما از آنجایی که هنوز متن قرارداد نهایی نشده است میزان سرمایه گذاری را در فازهای بعدی و همچنین تعداد فازها را نمی‎توانیم اعلام کنیم.

رضوانی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش توسعه صادرات دریایی به کشورهای حاشیه دریای خزر گفت: برای استفاده مطلوب از پتانسیل بندر و همچنین ایجاد اطمینان خاطر برای تولیدکنندگان در راستای صادرات محصولاتشان به کشورهای آسیای میانه، بر آن شدیم تا همایشی را با نام همایش توسعه صادرات دریایی به کشورهای حاشیه دریای خزر برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: همایش توسعه صادرات دریایی به کشورهای حاشیه دریای خزر نشستی کاملا تخصصی و کاربردی است. این همایش ۲۰ و ۲۱ تیرماه امسال در بندر امیرآباد برگزار خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.