اجرای طرح گردشگری دریایی با استانداردهای روز انجام می شود؛ احداث اسکله های جدید در بندر امیرآباد

بندر امیرآباد برای احداث اسکله های چوبی جدید و تعبیه صندلی با ایمنی بالا جهت این گونه قایق ها اقدام می کند.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، سیاوش رضوانی مدیر بندرامیرآباد در سی ونهمین جلسه کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی استان مازندران، گفت: طرح گردشگری دریایی امروزه در دنیا به صورت مدرن و استاندارد در حال اجرا است و طرح گردشگری دریایی تابستان سال ۹۷ نیز می تواند با استانداردهای روز صورت گیرد.

وی افزود: بر اساس دستور وزارت راه و شهرسازی به سازمان بنادر ودریانوردی مبنی بر ساماندهی سواحل، این سازمان بلیت فروشی مکانیزه  سواحل را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر بندرامیرآباد ایمنی قایق های تفریحی را برای استفاده مسافران و گردشگران دریایی مهم ارزیابی کرد و در همین راستا از پیگیری این بندر، برای  احداث اسکله های چوبی کم ارتفاع و تعبیه صندلی با ایمنی بالا جهت این گونه قایق ها خبر داد.

وی با اشاره به عضویت سازمان بنادرودریانوردی در کنوانسیون بین المللی جستجو و نجات دریایی، افزود: بندرامیرآباد برای نخستین بار طرح تأمین ایمنی، آسایش و ارائه خدمات مطلوب به گردشگران دریایی را تهیه و برای تصویب به سازمان بنادر و دریانوردی پیشنهاد داده است.

مدیر بندرامیرآباد، تهیه و اجرای طرح گردشگری دریایی ایمن، تهیه تجهیزات و اقلام ایمنی مورد نیاز قایق های عضو طرح همیار ناجی، برنامه ریزی جهت برگزاری مانور جستجو و نجات دریایی، امکان بهره مندی از خدمات بالگرد طرف قرارداد سازمان بنادرودریانوردی، پاسخگویی شبانه روزی مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی (۱۵۵۰ ) با امکان ارائه خدمات مشاوره پزشکی تلفنی، گشت ساحلی و دریایی کارشناسان این حوزه و استفاده از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد را از جمله اقدامات انجام گرفته در اجرای طرح گردشگری در تابستان ۹۷ برشمرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.