خدمات رسانی به ۱۳۳ هزار نفر گردشگر دریایی؛ ترابری مسافر در بندر کیش ۱۱۴ درصد افزایش یافت

 

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش گفت: طی سه ماه نخست سال جاری میزان جابجایی مسافر ۱۱۴ درصد افزایش یافت.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، احمد شهریاری با اشاره به تخلیه و بارگیری ۶۱۶ هزار و ۷۶۸ تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در بندر کیش از آغاز سال جاری تا پایان خردادماه، اظهار داشت: از این میزان، ۵۷۲ هزار و ۹۰۳ تن به کالای غیر نفتی و ۴۳ هزار و ۸۶۵ تن کالای نفتی اختصاص دارد.

وی با اشاره به کاهش ۷۲ درصدی واردات کالا های غیر نفتی طی سه ماهه سال جاری در بندر کیش، گفت: طی این مدت۲ هزار و ۸۳۶ تن انواع کالاهای غیر نفتی وارد و همچنین  ۵۷۳ تن کالا به خارج از کشور صادر  شده است.

به گفته مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش، طی سه ماهه اخیر، ۲۸۲ هزار و ۵۸۶ تن کالای غیر نفتی کاپوتاژ شده است.

وی مجموع تردد شناورها به بندر کیش طی سه ماهه نخست سال جاری را ۵ هزار و ۶۳۱  فروند شناور با افزایش ۵۶ درصدی اعلام و خاطر نشان کرد: از این تعداد، ۱۶۵ فروند شناور بالای هزار تن و ۵ هزار و ۴۶۶ فروند زیر هزار تن وزن داشته است.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از رونق ۱۱۴ درصدی جابجایی مسافر در سه ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: طی این مدت، ۴۳۳ هزار و ۳۰۶ نفر مسافر از طریق ناوگان شناورهای مدرن و پیشرفته مستقر در این بندر، ترابری شدند. طی سه ماهه سال جاری، ۱۳۳ هزار و ۲۱۸ نفر گردشگر در بندر کیش جابجا شدند

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.