مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خبر داد: هوشمند سازی تردد دریایی در بنادر پهل و لافت

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: تردد دریایی در بنادر پهل و لافت در اواسط تیر ماه هوشمند سازی می شود.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، الله مراد عفیفی پور با بیان اینکه هرگونه کسب و کاری به فناوری اطلاعات و ارتباطات نیاز دارد، افزود: مدیریت بنادر و حمل و نقل دریایی نیازمند سخت افزار و نرم افزار به روز و هوشمنداست. مکانیزه کردن فعالیت های دریایی علاوه بر پویایی و سرعت باعث ارتقای بهره وری و ایمنی تردد بیشترخواهد شد.

وی گفت: اداره کل بنادر و دریانوردی سعی و همت خود را برای بهره گیری از فناوری ها براساس استانداردهای روز صنعت حمل و نقل دریایی بکار گرفته و به منظور استقرار کامل سامانه جامع دریایی و هوشمند سازی عملیات ترددهای دریایی و بندری در بنادر هرمزگان را مجدانه دنبال می کند.

وی با اشاره به اجرای نرم افزار هوشمند تردد دریایی در بنادر پهل و لافت  اظهارداشت: کنترل تردد شناورها، ثبت عملیات مسافر و خودرو، اجازه حرکت و مانیتورینگ لحظه ای فرایند تخلیه و بارگیری خودروها از جمله مزایای هوشمند سازی  عملیات دریایی در بنادر یاد شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان اینکه پیاده سازی سامانه جامع دریایی با توجه به حجم جابجایی خودرو و مسافر و شبانه روزی بودن خدمات، بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: پیاده سازی این نرم افزار از اواسط تیرماه باعث کاهش هزینه ها، استفاده بهینه از زمان و بالا رفتن بهره وری بنادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه هوشمند سازی بنادر، به عنوان یک الگو با هدف رسیدن به عملیات  سریع تر و ارزان تر در بنادر نیازمند ایجاد زیرساخت مناسب است، افزود: در فرایند دیجیتالی و نرم افزاری در بنادر ضمن اینکه می توان با برنامه ریزی نظام مند در فضای محدود بار بیشتری را جابجا کرد، کشتی های بیشتری را نیز پذیرش کرد و خدمات بهتری به صاحبان کالا ارایه داد.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.