جزئیات برگزاری همایش توسعه صادرات به کشورهای حاشیه دریای خزر اعلام شد؛ تشکیل کارگروه مشترک برای رونق صادرات کالا از بندر امیرآباد

مدیر بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: مشوق‌ها و راهکارهای ورود بخش خصوصی برای صادرات و رونق بندر امیرآباد در “همایش توسعه صادرات به کشورهای حاشیه دریای خزر” اعلام می شود.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، سیاوش رضوانی درباره جزئیات همایش توسعه صادرات به کشورهای حاشیه دریای خزر که قرار است، ۲۰ و ۲۱ تیرماه سال جاری در بندر امیرآباد برگزار شود، افزود: در این همایش کشورهای آذربایجان، ترکمنستان، قزاقزستان و روسیه حضور دارند. قرار است در همایش توسعه صادرات به کشورهای دریای خزر، مشوق‌ها و راهکارهای لازم برای ورود بخش خصوصی با هدف توسعه صادرات و رونق بندر امیرآباد  اعلام و مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه همایش توسعه صادرات از طریق دریای‌خزر بر اساس فرامین رهبری در موضوع اقتصاد مقاومتی و همچنین تحقق شعار سال؛ حمایت از کالای ایرانی برگزار خواهد شد، گفت: یکی از تکالیف بنادر کشور، ارتقای بهره‌وری و بازاریابی برای بنادر با هدف رونق اقتصادی است. بازاریابی و ارتقای بهره وری در بنادر بدین معنا است که هم سرویس مناسب به صاحبان کالا ارایه شود و هم خدماتی که به صاحبان کالا ارایه می شود، ارتقا پیدا کند.

رضوانی با بیان اینکه در بندر امیرآباد به دنبال تنوع کالا هستیم تا صادرات و ترانزیت را رونق دهیم، تصریح کرد: جلسات متعددی در سازمان بنادر و دریانوردی برای برگزاری همایش یاد شده تشکیل شده است که در نهایت کارگروه و کمیته‌ای متشکل از سازمان بنادر و دریانوردی، وزارت صنعت معدن و تجارت، اتاق بازرگانی و نمایندگان وزارت امور خارجه و سایر نهادهایی که در صادرات دخیل هستند، ایجاد شده است.

وی گفت: کمیته مشترک چندین جلسه تشکیل داد تا فرآیندها، مسیرها و روش ها با هماهنگی بخش های مختلف تعیین شود و راهکارهای اجرایی نیز بررسی شده تا در روز همایش اعلام عمومی شود.

مدیر بنادر و دریانوردی امیرآباد با اشاره به اینکه همایش توسعه صادرات به کشورهای حاشیه دریای خزر تنها جنبه علمی ندارد بلکه  کاملا کاربردی، تخصصی و اجرایی است، اعلام کرد: در نظر داریم  از طریق این همایش، راهکارهای اجرایی که می توان کالاها را با قیمت تمام شده کمتری به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر کرد، را اعلام کنیم.

وی تصریح کرد: این همایش قرار بود به صورت ملی برگزار شود اما به دلیل اهمیت موضوع و رونق صادرات و ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر بنا شد تا این همایش به صورت بین المللی باشد و میهمانان بنادر حاشیه دریای خزر از جمله کشور آذربایجان، ترکمنستان، قزاقزستان و روسیه حضور دارند. ضمن آنکه رایزن‌های بازرگانی ایران و فعالان اقتصادی، نمایندگان وزارت امور خارجه، بانک مرکزی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان میزبان نیز در همایش حضور دارند و جزو سخنران های اصلی همایش هستند.در همایش یاد شده علاوه بر سخنرانی، پنل ها و میزگردهای تخصصی هم پیش بینی شده است

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.