مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد: افزایش ۴درصدی جابجایی کالا در بنادر تجاری هرمزگان

 

الله مراد عفیفی پور ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه کل بنادر استان هرمزگان در ابتدای سال جاری، اظهار کرد: طی این مدت، در مجموع ۸ میلیون و ۲۱۷ هزار و ۵۱۳ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، الله مراد عفیفی پور  ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه کل بنادر استان هرمزگان در ابتدای سال جاری، اظهار کرد: طی این مدت، در مجموع ۸ میلیون و ۲۱۷ هزار و ۵۱۳ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد.

وی با اشاره به افزایش ۴,۱ درصدی تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر این استان، افزود: از مجموع عملیات انجام شده، ۵ میلیون و ۱۷۵ هزار و ۲۹۰ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۳ میلیون و ۴۲ هزار و ۲۲۳ تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

به گفته عفیفی پور، طی یک ماهه نخست سال جاری، بالغ بر ۲ میلیون و ۸۴۷ هزار و ۳۲۵ تن انواع کالاهای غیرنفتی از طریق بنادر هرمزگان صادر شد که شاهد رشد ۱۵,۴ درصدی، در این بخش از عملیات بندری بودیم.

وی از واردات ۶۷۵ هزار تن و کابوتاژ ۸۴۶ هزار و ۷۹۶ تن از اینگونه کالاها خبر داد و افزود: همچنین، بالغ بر ۲۴۵ هزار تن کالای غیرنفتی، ترانشیپ و بیش از ۴۲۴ هزار تن نیز ترانزیت شد.

ترانزیت و کابوتاژ نفتی در بنادر رونق گرفت

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش دیگری از اظهاراتش حجم صادرات فرآورده های نفتی طی یک ماهه سال جاری را یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۷۲۰ تن با رشد ۷,۶درصدی اعلام کرد و گفت: طی این مدت، کابوتاژ یک میلیون و۶۶۵ هزار و ۳۱۰ تن از این گونه محموله ها به ثبت رسید که رشد ۲۱.۵درصدی داشته است.

وی با اشاره به بهره مندی استان هرمزگان از پیشرفته ترین بندر کانتینری کشور، خاطرنشان کرد: طی این مدت، ۱۷۳ هزار و ۸۰۷ TEU کانتینر در مجموعه بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد .

عفیفی پور گفت: از آغاز سال جاری تا ابتدای اردیبهشت ماه، ترابری ۳ میلیون و ۸۰۷ هزار و ۳۶۵ نفرسفر در پایانه های مسافری دریایی این استان به ثبت رسید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.