سفیر برزیل در ایران عنوان کرد؛ آماده توسعه روابط تجاری با آبادان هستیم

 

سفیر برزیل در ایران گفت: با توجه به امنیت حاکم بر رودخانه اروند و نزدیک بودن شهر آبادان به دیگر کشور ها این امکان وجود دارد که ارتباط بیشتری در زمینه های تجاری برقرار شود.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، رودریگو دی آزردو سانتوس در گشت دریایی اروند در آبادان  افزود:یکی از بنادر ایران با پتانسیل های گردشگری، بندر آبادان است. از آنجا که دو کشور ایران و برزیل روابط بسیار خوبی دارند می توان در زمینه های مختلف همکاری های مشترکی را تعریف کرد.

وی با بیان اینکه بنادر ایران امنیت کامل دارد و این مهم برای سرمایه گذاران اهممیت در اولویت است، تصریح کرد: با توجه به امنیت حاکم بر رودخانه اروند و نزدیک بودن شهر آبادان به دیگر کشور ها  این امکان  وجود دارد که ارتباط  بیشتری در زمینه های تجاری برقرار شود.

سفیر برزیل  اضافه کرد: آبادان شایسته این است که کشور برزیل با این شهر ارتباط تجاری بیشتری داشته باشد. ویژگی برجسته شهر آبادان نزدیکی این شهر به کشور عراق است و می تواند نقش مهمی در توسعه صادرات این کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه می توان از طریق موقعیتی که آبادان دارد روابط دو کشور ایران و برزیل  را گسترش داد، خاطرنشان کرد:رسانه ها نقش بسیار موثری در گسترش روابط کشورها دارند لذا پوشش خبری این سفر باعث می شود شهروندان و سرمایه گذاران برزیلی به دنبال توسعه روابط حرکت کنند.

سفیر برزیل در سفر خود به بندر آبادان عنوان کرد: به رغم اینکه ارتباط تجاری زیادی میان ایران و برزیل وجود دارد اما نسبت به یکدیگر اطلاعات کمی داریم، به همین خاطر باید برای معرفی پتانسیل های دو کشور همکاری ها گسترش پیدا کند.

وی اظهارکرد: امنیت در مرز آبی ایران بسیار بالا است و از این امنیت در رودخانه اروند رود که یک امتیاز محسوب می شود، باید در افزایش تجارت ، و روابط بین کشورها استفاده کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.