آلفالاینر گزارش می دهد؛ ارتقای جایگاه بندر ونکوور در رنکینگ جهانی

بندر ونکوور کانادا در ماه های اخیر رشد قابل ملاحظه ای داشته و توانسته است جایگاه خود را در میان برترین بنادر دنیا تثبیت کند.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز و به نقل از آلفالاینر، پس از اعلام فهرست برترین بنادر جهان بندر ونکوور کانادا توانست در میان 110 بندر بین المللی رتبه چهل وپنجم را از آن خود کند. ونکوور تنها بندر کانادا است که نام آن در فهرست 50 بندر برتر جهان دیده می شود. در سال 2016 میلادی رتبه جهانی این بندر، چهل وهشتم اعلام شده بود.

بندر ونکوور همچنین توانست رتبه خوبی نیز در بخش حمل ونقل کانتینری درسال 2017 میلادی به دست آورد. آمار 3.3 میلیون TEU کانتینر نشان می دهد که این بندر نسبت به سال 2016 میلادی رشد 11 درصدی را تجربه کرده است. تحلیلگران همچنین اعلام کرده اند که مسیر حمل ونقلی این بندر نیز نسبت به روزهای تاریک سال 2016 ارتقای قابل توجهی داشته است.

بر اساس گزارش مشاوران حمل ونقل دریایی بریتانیا، روند حمل ونقل کانتینری در سال 2018 میلادی با رشد 4 درصدی همراه خواهد بود. این بدان معناست که حدود 9 میلیون TEU کانتینر به ظرفیت حمل ونقلی سال جاری میلادی افزوده خواهد شد.

فیلیپ داماس، رئیس مشاوران زنجیره تامین Drewry در این رابطه گفت: « این برای دومین سال متوالی است که رشد حمل ونقل دریایی در تمام نقاط جهان دیده می شود. به همین دلیل Drewry پیش بینی رشد حمل ونقل کانتینری در جهان را از 3.6 درصد به 4.3 درصد افزایش خواهد داد.»

طبق گزارش آلفالاینر، 110 بندر برتر جهان در مجموع توانستند به ظرفیت 600 میلیون TEU کانتینر در سال 2017 دست پیدا کنند. این در حالی است که این ظرفیت در سال 2016 میلادی 565 میلیون میلیون TEU کانتینر بود. علاوه بر اینکه تنها 12 بندر نسبت به سال 2016 نتوانسته بودند ظرفیت خود را افزایش بدهند.
بندر ونکوور نیز در سال 2016 میلادی با چالش از دست دادن ظرفیت مواجه بود. به طوری که درآمد سالیانه ای نبندر در مقایسه با 2015 میلادی 1.7 درصد کاهش یافت و به 235 میلیون دلار رسید.

بنادر آسیایی در ابتدای فهرست برترین ها قرار دارند. چرا که 8 بندر از 10 بندر برتر جهان در این قاره کهن به فعالیت می پردازند.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.