صعود دوپله ایIRISL در رنکینگ شرکت های کشتیرانی جهان؛ رتبه نوزدهم، بهترین عملکرد برای کشتیرانی ایران

 

آلفالاینر جدیدترین فهرست برترین شرکت های کشتیرانی دنیا را منتشر کرد. در این میان، IRISL با دو پله صعود نسبت به ماه گذشته میلادی در رتبه نوزدهم برترین شرکت های کشتیرانی جهان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، این برای نخستین بار طی یک سال گذشته است که IRISL توانسته در بین 20 شرکت برتر قرار بگیرد و رشد مناسبی داشته باشد. این رشد در حالی به ثبت رسیده که میزان حجم جابجایی کالا توسط این شرکت تغییر چندانی نداشته و همچنان 4 دهم درصد حمل ونقل کل دنیا را به عهده دارد.

در رنکیک ابتدایی ماه آوریل، 5 شرکت برتر بدون تغییر نسبت به ماه گذشته میلادی در جایگاه های پیشین قرار گرفته اند. بر این اساس، APM-Maersk  با در اختیار داشتن 4 میلیون و 149 هزار و 949 TEU کانتینر و 762 فروند کشتی توانست 18.9 درصد حمل ونقل دریایی جهان را به خود اختصاص بدهد و بی رقیب در جایگاه نخست قرار بگیرد. پس از آن هم شرکت های مدیترانه ای، سی ام ای-سی جی ام، کاسکو و هاپاگ لوید در رتبه های دوم تا پنجم واقع شده اند.

در گزارش اخیر آلفالاینر، تعداد کانتینرهای دنیا 21 میلیون و 916 هزار TEU و تعداد کشتی های کانتینری نیز 6095 فروند اعلام شده است. همچنین DWT نیز 268,241,339 به ثبت رسیده است.

صعود دوپله ای IRISL  در رنکیک جدید در حالی رخ می دهد که این شرکت، طی چند ماه گذشته در رتبه بیست ویکم این جدول قرار داشت. آخرین باری که IRISL  رتبه زیر 20 کسب کرده بود به مهرماه سال 1395 باز می گردد.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.