۵هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بندرشهید رجایی سرمایه‌گذاری شد

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: پنج هزار میلیارد ریال سرمایه‌ گذاری بخش غیردولتی از طریق انعقاد قراردادهای کانتینری و غیرکانتینری برای سال ۱۴۰۰ در بندرشهید رجایی هدفگذاری شده است

 

به گزارش سی نیوز و به نقل از ایرنا،  منصور خرمشکوه در تشریح برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در سال آینده افزود: این طرح با هدف افزایش میزان جذب سرمایه‌گذاری تجمیعی بخش غیردولتی در بندر شهید رجایی به میزان ۷۸ هزار میلیارد ریال دنبال خواهد شد.

وی بیان داشت: توسعه و تکمیل نرم افزارهای عملیاتی دریافت درآمدهای غیرسیستمی قرارداد کالاهای غیرکانتینری به میزان ۵۰ درصد از دیگر برنامه‌های مهم‌ منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در سال ۱۴۰۰ است.

معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهارداشت: همچنین سال آینده فرآیندهای پرداخت غیرحضوری هزینه‌های کانتینری به میزان ۳۰ درصد با هدف توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی بندر شهید رجایی به میزان ۱۰ درصد تدوین می‌شود.

خرمشکوه، بازنگری و تدوین نرم‌های عملیاتی کالای غیرکانتینری به میزان ۵۰ درصد با هدف‌گذاری ارتقای توان عملیاتی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با همکاری سایر بخش‌ها به میزان چهار درصد را یکی دیگر از برنامه‌های شاخص عنوان کرد.

وی ادامه داد: تهیه و تدوین دستورالعمل عملیاتی در بخش کالای غیرکانتینری حداقل به تعداد ۲ مورد، بازنگری نرم‌های عملیاتی شناورهای کانتینری و بررسی عوامل موثر بر نرم‌های عملیاتی شناورها با استفاده از روش‌های زمان‌سنجی به میزان ۱۰۰ درصد، بخش دیگری از برنامه‌های تعریف شده است که عملیات اجرایی آن از اردیبهشت‌ماه سال آینده آغاز می‌شود.

این مسوول افزود: واگذاری اپراتوری خطوط لوله موقت انتقال فرآورده‌های نفتی در کریدور( A) بندر خلیج‌فارس به بخش خصوصی به میزان ۱۰۰ درصد از سوی اداره بندرنفتی خلیج فارس، تدوین و پیاده‌سازی دستورالعمل تردد وسایل نقلیه موتوری در بندر شهید رجایی به میزان ۵۰ درصد از اردیبهشت سال آینده وهمچنین اجرای قرارداد پایانه حمل درون بندری و احداث تعمیرگاه تجهیزات در بندر شهید رجایی به میزان ۱۰۰ درصد از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

خرمشکوه ادامه داد: بررسی میزان انطباق کارگزاران حوزه‌های تخصصی دریایی در بنادر غرب هرمزگان و پیگیری رفع عدم انطباق ها برابر آیین نامه های اجرایی به میزان ۷۰ درصد با هدف‌ رشد بهره‌وری کل عوامل بنادر تابعه استان را از دیگر برنامه‌های تعریف شده بنادر و دریانوردی هرمزگان برای سال آینده عنوان کرد.

وی بیان داشت: بندرشهید رجایی به عنوان بزرگ‌ترین بندرتجاری و کانتینری مطرح است که با وجود داشتن ظرفیت‌های تولید، ایجاد ارزش افزوده، دسترسی به آب‌های آزاد و زیرساخت‌های مناسب، مزیت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاران دارد.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.