یک ترمینال نفتی در مجتمع بندری امام خمینی افتتاح شد

مخازن نگهداری فرآورده های نفتی سبک و سنگین و یک ترمینال نفتی در مجتمع بندری امام خمینی با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرنگار مهر، این ترمینال با سرمایه‌گذاری۳۷۰ میلیارد ریالی با هدف افزایش ظرفیت انبارهای پسکرانه بندر امام با استفاده از جذب سرمایه‌گذار خصوصی احداث شده است.

در جریان حضور وزیر راه و شهرسازی در این بندر، از مخازن نگهداری فرآورد ‌های نفتی سبک و سنگین شرکت جهان مخزن فارس بهره‌برداری ‌شد.

همچنین وزیر راه و شهرسازی از شرکت روغن‌کشی نوید خلیج فارس که فاز نخست آن سال گذشته با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری رسیده بود بازدید کرد.

هم‌اکنون ۶۳ مخزن روغن برای روغن‌کشی از دانه روغنی سویا در این شرکت وجود دارد که ۵۷ مخزن آماده به کار است. این شرکت در روز دو هزار تن ظرفیت روغن‌کشی دارد.

همچنین در این سفر با حضور آخوندی، عملیات اجرایی محور B پروژه تعمیرات اساسی و نوسازی خطوط ریلی داخلی مجتمع بندری امام خمینی (ره) از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی و عملیات خارج‌سازی مغروقه‌های کانال خورموسی آغاز خواهد شد.

به آب‌اندازی و بهره‌برداری از قایق گشت دریایی یگان حفاظت مجتمع بندری امام خمینی (ره)، بهره‌برداری از شناورهای استراتژیک لایروب هویزه و یدک‌کش دادمان ۲، نشست صمیمی با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فعال در بندر امام خمینی (ره) از دیگر برنامه‌های سفر وزیر راه و شهرسازی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.