گزارش تحلیلی فوناسبا از عملیات کانتینری در بندر هامبورگ

فدراسیون انجمن های ملی کشتیرانی و عوامل آن (فوناسبا) که یک صدای متحد برای کارگزاران کشتی و عوامل آن فراهم می کند در سال ۱۹۶۹ تاسیس شد. این فدراسیون در ترویج شیوه های عادلانه و منصفانه و اطمینان ها (ضمانت ها) که نیاز اعضا بوده و در سطح بین المللی و منطقه ای و حتی یک کشور خاص در سراسر پهنه دریایی مورد قبول است فعالیت دارد.

فوناسبا تمرکز ویژه ای بر تحولات مربوط به منافع اعضای خود دارد و اقدامات «شیپ بروکر»ها و نمایندگی آژانس های کشتی رانی را نیز زیر نظر داشته و اقدامات مناسبی بری اطمینان دادن به اعضا در این خصوص که از منافع آنها حفاظت می شود انجام می دهد.

فدارسیون فوناسبا در «آی ام او» (سازمان بین المللی دریایی)، کنفرانس توسعه و بازگانی سازمان ملل (یونکتاد) و سازمان گمرک جهانی (دبلیو سی او) داری جایگاه مشورتی است. این فدراسیون همچنین همکاری نزدیکی با نهادهای دارای کشتی همچون «بیمکو»، «اینترکارگو » و «اینترتانکو» دارد.

ارتباط فوناسبا با اتحادیه اروپا از طریق یکی از کمیته ها یعنی «جامعه اروپایی انجمن کشتی دارن و کارگزاران» ECASBA انجام می شود.

این کمیته امکان ورود به بنادر اروپایی را فراهم کرده و علاوه بر آن امکان استفاده از خدمات بندری، کشتیرانی، امنیت کشتیرانی و سیاست های “ای دی آی” به علاوه خدمات گمرکی و تولید کنندگان را فراهم می کند.

کمیته جامعه اروپایی انجمن کشتی دارن و کارگزاران عضو گروه تماس تجاری کمیسیون اروپا در امور گمرکی و حمل و نقل دیجتال و انجمن لجستیک است.
فوناسبا دو کمیته فعال دیگر نیز دارد. کمیته لاینر و اسناد/چارترینگ، و کمیته آژانس بنادر که این دو کمیته مسئول حمایت از اعضا در مناطق فعالیت آنها بویژه هنگام جابجایی کالا و صادرات هستند.

اعضای فوناسبا از ۳۵ کشور تشکیل شده اند که ۴۳ انجمن کشتیرانی ملی برورکرها و عوامل آنها را شامل می شود. ۱۰ کشور دیگر نیز بصورت نامزد نمایندگی و یا نماینده در فوناسبا حضور دارند. البته شرکت ها نیز می توانند به عضویت فوناسبا دربیایند.

از تمامی اعضای انجمن های ملی کشتیرانی که به عضویت فوناسبا درآمده اند خواسته می شود تا استاندارد کیفی فوناسبا را دریافت کرده و مواضع اقتصادی و تعهدات خود به این استاندارد را انجام بدهند.

فوناسبا در بالتیک اکسچنج لندن نیز حضور دارد .

گزارش تحلیلی فوناسبا از عملیات کانتینری در بندر هامبورگ به شرح زیر میباشد :

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.