گزارش بین المللی حمل ونقل دریایی در سال 2017 میلادی؛ رشد چشمگیر جابجایی بار فله طی 3 ماه گذشته

 

آمارها حاکی از آن است که در سال جاری میلادی، حمل ونقل دریایی بار فله رشد قابل توجهی نسبت به سال های قبل داشته و کاملا شکوفا شده است.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه خبری Hellenic shipping news، 2017 بدون شک سالی است که در آن بازارحمل دریایی بار فله و خشک علاوه بر ایجاد ثبات و پایداری، رشد قابل ملاحظه ای نیز نسبت به دیگر کالاها داشته است. به دلیل کاهش ورود کشتی های جدید از یک سو و افزایش تقاضا برای کالاها، جابجایی بار فله و خشک در بیشتر خطوط حمل ونقل دریایی افزایش نشان می دهد.

این میزان از رشد، به حدی بود که حتی Allied Shipbroking هم در گزارش هفته اخیر خود به آن اشاره کرد و 2017 را سریع ترین سال ارتقای شاخص های حمل ونقل بار فله ای در جهان دانست. این در حالی است که سایر شاخص ها دارای یک تعادل نسبی بوده و تغییر محسوسی نداشته اند. این میزان از رشد پس از ثبات نسبی و حتی کاهش شاخص ها در سال 2016 کاملا مثبت به نظر می رسد. گزارش ها نیز نشان می دهد که رشد شاخص بار فله خشک از نیمه دوم سال 2017 شروع شده است.

به گفته جرج لازاریدیس، سرپرست تحقیقات بازار Allied اکنون یک فرصت عالی در مقابل ما قرار دارد. البته افزایش این شاخص الزاما به معنای افزایش درآمدها نیست و در بخش دریافت ها موضوع کمی پیچیده می شود. این کافی نیست که نرخ حمل ونقل افزایش یابد، بلکه باید آن را در سطح کنونی نگه داریم تا شرایط در سال آینده میلادی به ثبات بازار و پایداری آن کمک کند. همه اینها باعث می شود تا در سال های آینده به افزایش درآمد برسیم.

اگر شرایط حال حاضر را در نظر گرفته شود، رشد شاخص بار فله کاملا ملموس به نظر می رسد، چرا که نسبت به وضعیت 2 سال گذشته، در بهترین حالت ممکن خود قرار دارد. با این حال، میزان افزایش نرخ حمل ونقل از یک سو و ورود کشتی های جدید به این عرصه از سوی دیگر می توانند شرایط را برای سال آینده میلادی تغییر بدهند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.