کاهش 90 درصدی سود کشتیرانی روسیه

شرکت کشتیرانی PAO Sovcomflot (SCF ) روسیه اعلام کرد که سودش در نیمه نخست سال 2017 میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 90.8 درصد کاهش یافته و از 166 میلیون دلار به 15.2 میلیون دلار رسیده است.

 به گزارش گروه بین الملل  مارین تایمز، این شرکت اعلام کرد که عملکرد مطلوب بخش های فراساحلی و گاز موجب شد که قسمتی از نگرانی SCF به دلیل کاهش درآمد کاهش یابد. شرایط نامساعد بازارهای کشتی نفتکش موجب سقوط درآمد این شرکت روسی شده است.

درآمد ناخالص SCF در 6 ماه ابتدایی امسال (منتهی به پایان ژوئن) با 4.4 درصد رشد، از 680.3 میلیون دلار در نیمه نخست 2016 به حدود 710.2 میلیون دلار رسید.

سرگی فرانک، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل SCF، گفت: “نیمه نخست سال 2017 میلادی برای کشتیرانی های نفتکش بسیار سخت بود چراکه نرخ حمل کالا در این بازار به کمترین سطح خود رسید. این موضوع ضربه سختی به ویژه به مالکان کشتی زد که تنها بر روی بازارهای کشتی نفتکش تمرکز کرده اند.”

فرانک افزود: “طی نیمه نخست سال، افزایش تعهدا ما در بازارهای تخصصی فراساحل و حمل و نقل گاز اهمیت خودش را در عملکرد ما نشان داد. با وجود نوسانات شدید در بازارهای سنتی، SCF توانست انعطاف پذیری خود را ثابت کند.”

کشتیرانی SCF روسیه در 6ماه ابتدایی امسال نخستین کشتی LNG بر یخ شکن جهان را تحویل گرفت. این کشتی در نخستین سفر تجاری خود موفق شد محموله گازی را از راه دریای شمال از مبداء نروژ به بازارهای کره جنوبی تحویل دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.