پانزدهمین محموله کالای غیرنفتی از بندر سیریک به عمان صادرشد

فرماندار شهرستان سیریک اعلام کرد: پانزدهمین محموله کالای غیرنفتی به میزان ۱۰۵ تن از بندر چندمنظوره سیریک به کشور عمان صادر شد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از ایرنا، احمد جمالدینی روز سه شنبه درحاشیه صادرات این محموله غیرنفتی به عمان افزود: این محموله در قالب پنج فروند لنج به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال به مقصد بندرخصب و بندرشناص عمان بارگیری شد.

وی بیان داشت: محموله صادراتی یادشده شامل میوه و تره بار، مصالح ساختمانی، لوازم خانگی، لوازم صنعتی، دکوراسیون منزل و مبلمان است.

فرماندار سیریک اظهارداشت: باتوجه به مرغوبیت کالا، کیفیت محصولات کشاورزی و همچنین بازار پسند بودن محصولات ایرانی برای کشور عمان، روند صادرات غیرنفتی از این شهرستان رو به افزایش است.

جمالدینی ابراز داشت: در شهرستان سیریک بیش از یکهزار فعال اقتصادی در بخش صادرات و واردات کالاهای غیرنفتی، ملوانی، بارزگانی و تجاری فعالیت دارند.

هر ماه حدود ۲ محموله کالای غیرنفتی از بندرچندمنظوره سیریک به کشور عمان صادر می‌شود که نخستین محموله با ظرفیت ۱۲۰ تن شامل آب معدنی، دوغ و خشکبار ۱۲ خردادماه امسال از این بندر به کشور یادشده بارگیری شد.

بندرگاه سیریک با وسعت حوضچه ۳۵ هکتاری و داشتن ۵۱ هکتار پسکرانه بعد از مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس دومین اسکله بزرگ استان هرمزگان به شمار می‌رود.

در حال حاضر ۲ پست اسکله فلزی و رمپ ۳۰ متری برای صادرات در سیریک مهیاست و یک پست اسکله ۱۰۴ متری بتنی نیز با پیشرفت ۷۰ درصدی برای رونق بیشتر صادرات این منطقه درحال احداث است.

شهرستان ۴۵ هزار نفری سیریک در ۱۷۵ کیلومتری شرق استان هرمزگان قرار دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.